In de voetsporen van koning Willem Alexander - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu In de voetsporen van koning Willem Alexander - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

In de voetsporen van koning Willem Alexander

Door: Suzanne en Reinier

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

16 September 2014 | Nederland, Krommenie

Wij gaan naar landen waar cavia dagelijks op het menu staat, waar een deel van de bevolking alleen Quechua spreekt, waar menig toerist last krijgt van hoogteziekte, waar ook zomers de temperatuur ’s nachts tot het nulpunt kan dalen en waar een meisje van 5,5 jaar oud ’s werelds jongste moeder ooit werd.

Misschien vraag je je af hoe wij het in ons hoofd halen om te kiezen voor Peru en Bolivia. Het antwoord is duidelijk, wij willen kennis maken met een voor ons nieuwe cultuur en natuur. De gehele maand oktober zullen wij een individuele rondreis maken door beide landen. (Individueel betekent natuurlijk niet dat wij los van elkaar een andere weg zullen gaan bewandelen.;)) Samen met een reisspecialist hebben wij zelf een reis samengesteld en hotels, vervoer en excursies zijn voor ons geregeld.

Als wij mensen vertellen over de reisplannen, wordt ons vaak dezelfde vraag gesteld; “Gaan jullie ook naar Machu Picchu? En naar het hoge meer?” Inderdaad, de Inca-stad Macchu Picchu en het Titicacameer maken onderdeel uit van onze reis en zullen één van de hoogtepunten zijn. De reis zal letterlijk en figuurlijk vele hoogtepunten hebben, want wij zullen tot grote hoogte stijgen. Lima, het startpunt van onze reis ligt op zeeniveau, maar al snel stijgen we tot boven de 5 km.

Voor degenen die zich afvragen wat wij van plan zijn, hierbij een opsomming van enkele onderdelen van onze reis;
- Met een speedboot naar Islas Ballestas, een natuurgebied in de Stille Oceaan bewoond door pelikanen, pinguïns, aalscholvers en tienduizend zeeleeuwen.
- Condors (gieren met een spanwijdte van 3 meter) kijken in de Colca Canyon, een kloof die dieper is dan de Grand Canyon.
- Overnachten bij een lokale familie op het hoogst gelegen meer ter wereld.
- De kustmist ervaren die bijna het gehele jaar Lima grijs kleurt.
- Kleurrijke markten bezoeken in Boliviaanse steden.
- Op bezoek gaan bij de mannen die bekend staan om hun dagelijkse bezigheid; breien.
- Met een jeep racen over Salar de Uyuni, de grootste zoutvlakte ter wereld.
- Kauwen op coca-bladeren en het drinken van coca-thee om de kans op hoogteziekte te verminderen. (Ja inderdaad, deze coca bladeren zijn een grondstof voor cocaïne).
- Het ‘sexy woman’ tempelcomplex bezoeken.
- Via de Inca Trail wandelen naar de plek die onlangs een prijs kreeg als indrukwekkendste plek op aarde, de verborgen Inca-stad Machu Picchu.

Jullie kunnen je vast voorstellen dat wij enorm uitkijken naar deze avontuurlijke en indrukwekkende reis. Menig toerist is ons voor gegaan, want in 2013 bezochten 3,16 miljoen internationale toeristen Peru. De afgelopen maanden is onder andere onze Koninklijke familie op vakantie geweest in Peru. Bolivia is een stuk minder ontwikkeld en behoort nog steeds bij de armste landen ter wereld. Het toerisme loopt in vergelijking met Peru ook erg achter, jaarlijks komen er namelijk zo’n 300.000 internationale toeristen. We gaan een reis maken van uitersten; van rijk naar arm en van warm naar koud (sneeuw!).

Omdat ik (Suzanne) het leuk vind om te schrijven, zal ik net als tijdens mijn eerdere reizen proberen regelmatig een berichtje te plaatsen. Misschien klimt Reinier ook nog wel in de pen! Één fan hebben wij in ieder geval, want Suzanne’s 86 jarige oma, zal weer dagelijks achter de computer zitten om te controleren of er reisverslagen zijn.

Als je in de linkerbalk klikt op ‘meld je aan voor de mailinglijst’ kun je je e-mailadres invullen. Wanneer wij een bericht achterlaten, krijg je een mail en blijft dus altijd op de hoogte.

Tot schrijfs!

• 17 September 2014 - 22:25

Ettina En Nienus:

Dan zijn wij fan nummer 2 en 3 !!!!

• 01 Oktober 2014 - 20:03

Els En Piet:

Hoi Suzanne en Reinier,
    Een fijne vakantie en dat jullie veel zullen zien zo ver van huis.
    Wij volgen jullie reisverslag.
    Groetjes en een goede vlucht.
    Els en Piet.

• 25 Oktober 2014 - 08:54

Dick:

Hallo Suzanne en Reinier,

Wat leuk om jullie reis op deze manier te kunnen volgen. Gisteren hoorden we tijdens ons jaarlijkse etentje met Jan en Mary al van jullie geweldige reis. Super! Ik ga gelijk jullie verslagen foto's en film bekijken en op earth jullie reis volgen. Nog hele fijne dagen en geniet nog even met volle teugen!!
    Groeten,
    Dick Schuurhuis