De tijd vliegt! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

02 Augustus 2008 | Frankrijk, Montesquiou

Hier weer even een bericht om aan te geven dat ik nog steeds leef!

Oom Jaap, wat ontzettend leuk om te weten dat mijn oude oom (hahaha) ook mijn verslagen leest! Je krijgt de groeten van de rest van de familie!

Jeetje de tijd vliegt voorbij, inmiddels zitten we alweer 4.5 week in Montesquiou en over 2.5 week moeten we alweer naar huis! Op dit moment wil ik daar nog niet aan denken, want het is nog steeds topdrukte op de camping.

Vorige week zaterdag schreef ik dat mijn ouders en broertje maandag aan zouden komen. Vlak daarna liep ik over het park en kwam Annemieke (de eigenaresse); "Suzanne, er is een verrassing!" Toen ik bij het kasteel aan kwam zag ik dat mijn ouders er al waren! Mijn vader werkt hier al een week lang. Hij heeft drie weken stilgezeten op de andere camping en heeft nu energie over en doet de hele dag allerlei klusjes. Morgen gaan we met z'n allen eten in het restaurant en dinsdagochtend vertrekken ze weer naar Nederland.
Mijn Franse mede-animateur collega Arnaud noemt Rogier 'Broer Krullie' omdat hij Rogier te moeilijk vindt. Sinds een paar weken is die naam veranderd in 'Brocolli', omdat we die groente aten en ontdekten dat brocolli ongeveer hetzelfde klinkt als broer krullie. Het grappige is dat alle kinderen op de camping Rogier brocolli noemen! Mijn vader werd Papa krul genoemd, maar hij vond dat de mensen Frans tegen mij moesten praten en toen is Papa Krul veranderd in Papa Bouclet!

Iedere middag doen we waterpolo in het zwembad. De afgelopen week zijn er veel fanatieke volwassenen en oudere jeugd, dus het waterpolo gaat er heel erg ruig aan toe!

Woensdag hadden we weer een speurtocht. Het personeel was verkleed in allerlei gekke kleding. Elodie had een ski-pak aan, wat voor veel hilariteit zorgde, aangezien het 35 graden was! De anderen hadden ook vreselijke kleding aan; paarse pruiken, grote sokken (twee verschillende), bloemenrokken enz. We lachen wat af tijdens de speurtocht, want iedereen ziet er echt vreselijk uit!

Vandaag was een hele grote wisseldag. Ik heb de hele ochtend en middag huurtenten en chalets gecontroleerd op inventaris, de inventaris aangevuld en de schoonmaaksters geholpen met schoonmaken. Vandaag zijn er veel mensen aangekomen; vooral Engelsen en Fransen. Dit is een hele tegenstelling met vorige week, want tot gisteren waren er bijna alleen maar Nederlanders.
Het is erg leuk op veel verschillende mensen te leren kennen; een Nederlandse acteur (Flip en Fransje, jullie krijgen de groeten van Sterre), een bloedfanatieke gymleraar, een hoogzwangere vrouw en op dit moment staat er een heel cricketteam met begeleiding (35 mensen). We maken hier vanalles mee!

Om nog even terug te komen op het vorige bericht; "Daar doen we het voor": Vandaag zjn er heel veel Nederlandse gezinnen vertrokken en we hebben heel veel pluimen gekregen. "We hebben nog nooit zo'n leuk animatieteam gehad als jullie!" Meisje van vijf jaar: "Suzanne en Arnaud ik verliefd op jullie!" We hebben vandaag een doos chocolaatjes gekregen van mensen. Ook hebben we inmiddels al een hele stapel tekeningen gekregen.

Gisteravond hebben we met 25 mensen (kinderen en volwassenen) het spel klootschieten "Petanque A La Haget" gedaan; een parcours afleggen door een bal te rollen. Het team wat het minste aantal keer hoeft te rollen heeft gewonnen. Het was wel lastig omdat het terrein nogal heuvelachtig is, maar gelukkkig heeft mijn team gewonnen met 83 keer rollen! Ik had niet verwacht dat het spel zo goed zou lukken, iedereen was erg enthousiast en fanatiek! We zouden dit spel eenmalig doen met de kinderen, maar hebben besloten om het iedere week te doen en ook een volwassen-groep te maken.

Dinsdag ben ik met mijn ouders, broertje en Elodie (dochter van eigenaar) naar de stad Auch geweest. Was fijn om even van de camping af te gaan en andere dingen te zien! Auch is een middelgrote stad met een leuk winkelsteegje, waar ik een souvernir heb gekocht. Natuurlijk zijn we ook naar de Decatlon (hele grote sportwinkel) geweest, want dat is een van de grootste trekpleisters van Auch.

We hebben een tijdje geen slangen gesignaleerd, maar vanochtend hebben we helaas weer sporen gevonden! Om te voorkomen dat de slangen zich niet alleen buiten de personeelshuisjes bevinden, maar ook erin, gaan we vanavond spuiten met een anti-slagen spray.

Reinier, mijn nieuwe bed is nog steeds heel en dat wil ik ook zo houden! Ik kom 21 augustus weer terug.

Het is hier al bijna drie weken achter elkaar mooi weer (rond 30 graden). Ik hoor dat het in Nederland ook mooi weer, dus ik ben blij voor jullie!

Groeten vanuit een zonnig Frankrijk!



  • 02 Augustus 2008 - 18:58

    Els En Piet:

    Hoi Suzanne,
    De tijd vliegt inderdaad voorbij dat is hier ook zo.
    Voor je vader,moeder en broccolie zit het er al weer bijna op ze hebben toch nog mooi weer gehad.
    Hier is het ook een weekje mooi weer geweest 25 tot 30 graden,nu is het weer een graad of 24 met af en toe een regenbuitje.
    Nou tot de volgende mail maar weer.

    Els en Piet

  • 02 Augustus 2008 - 19:08

    Reinier:

    heyy,

    Wow 21 aug. al dat is snel! Maak er nog een paar leuke weken van.

    groetjes

    Reinier

  • 04 Augustus 2008 - 06:09

    Mieke:

    Hallo Suzanne,

    Wat leuk om jouw belevenissen op de camping te lezen en te zien. Zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin.

    Het weer is hier nogal regenachtig, dus ik ben wel jaloers op het mooie weer bij jullie.

    Wil je de groeten doen aan Janny, Henk (die vast helemaal in zijn knollentuin is nu hij weer kan werken) en Rogier en ze een veilige thuisreis toewensen?

    Geniet van je laatste paar weken,

    Groetjes Mieke.

  • 04 Augustus 2008 - 06:25

    Je Ouwe Oom:

    Hoi Suzanne,

    Dit weekend hebben we brocolli gegeten! Dan bedoel ik niet je kleine broertje. Ik wist trouwens niet dat de rest van je familie reeds thuis is. Waar zo'n site niet voor dient! Trouwens, de naam Papa Bouclet vind ik buitengewoon leuk gevonden. Ik ken mijn zwager alleen maar met een kaal geschoren hoofd! Is dit inmiddels veranderd? T'is goed dat je me hierover tijdig heb geïnformeerd, dan schrik ik mij tenminste in oktober niet meer rot, als Miquel en ondergetekende op je 21ste verjaardag verschijnen!

    Groeten, ook van Miquel,

    je ouwe oom

  • 06 Augustus 2008 - 20:47

    Rogier:

    Hallo Zusje,
    Zijn we dinsdag naar huis gegaan, stonden we op de tussencamping en krijgen we te horen dat het heel hard regent bij jullie.. Het mooie weer namen we mee.
    Kom ik vandaag thuis, krijg ik weer de naam brocolli te horen. Lekker weer!

    Rogier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 64589

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: