Weer thuis! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

22 Augustus 2008 | Nederland, Grootebroek

Aan alles komt een eind, zo ook aan deze zomer in Montesquiou.....

Ik ben 7 weken van de wereld geweest, zonder nieuws, telefoon en geen idee wat er in de wereld gebeurd, maar ik ben weer terug!

Vannacht heb ik heerlijk geslapen in mijn eigen bed en vanochtend ontbeten met een bruine boterham. Dat is wel even wennen na zeven weken slapen op een oud matras en ontbijten met croissantjes en stokbrood!

De hele zomer heb ik niets meegekregen van het wereldnieuws. Het enige wat ik heb gehoord was (een dag voor vertrek) over het neergestorte vliegtuig in Spanje. Ik kan jullie vertellen dat zoiets heel fijn is om te horen op de dag voordat je zelf gaat vliegen (ahum).

Gisterochtend zijn we (Mieke (badjuf), Britt (Restaurant) en ik) uitgezwaaid door een uitzwaaicomité op de camping. Marc, de campingeigenaar, heeft ons naar het vliegveld van Pau gebracht. De reis erheen was heel mooi, omdat de Pyreneeën goed zichtbaar waren en we nog sneeuw zagen liggen. Op het vliegveld hebben we nog iets gegeten en gedronken en daarna ingecheckt. Mijn koffer was erg licht, hij was 'maar' 17,5 kilo!
Na de douane lagen gratis kranten, jullie mogen één keer raden waar de kranten vol mee stonden; inderdaad, het nieuws over een neergestort vliegtuig! Nou die stukken heb ik niet gelezen hoor, daar wilde ik op dat moment liever niet over nadenken…..
In het vliegtuig (boeing 737-700) zat bij iedere rij stoelen een raam, behalve bij onze rij. Omdat we het jammer vonden dat we niet naar buiten konden kijken, heb ik gevraagd of we ergens anders konden zitten. Aangezien het vliegtuig helemaal niet vol was, mochten we een rij naar voren, zodat we wel naar buiten konden kijken. Onderweg hebben we dus van het uitzicht genoten!

Toen ik gisteravond thuis mijn koffer uitpakte kwam er een krekel uit. Ik heb blijkbaar een Franse krekel als souvenir meegenomen! Verder ben ik (gelukkig) geen andere beesten in mijn koffer tegengekomen. Het was een hele geruststelling om te slapen in een schoon bed, zonder muggen, spinnen, padden en andere beesten.

De laatste dagen op de camping heb ik veel verschillende dingen gedaan; tuinieren, het winkeltje schoonmaken, de hotelwas doen, stoelen en tafels bij het zwembad schoonmaken en dingen administreren. Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog animatie gedaan. Helaas werkte het weer niet mee en waren er niet veel mensen op de camping, dus er was niet veel animo voor de animatie-activiteiten. Meestal kwamen er maar één of twee kinderen knutselen en dan gingen wij (uit verveling) zelf ook maar knutselen. Het voordeel van de rust op de camping was dat de band tussen de campinggasten en het personeel hechter werd.

Dinsdagavond waren we uitgenodigd bij de kok thuis. Hij kookte iedere dag voor het personeel, maar wilde graag een keer bij hem thuis koken. We hebben die avond (nou ja, nacht eigenlijk) gebarbequed.
Alsof dat nog niet genoeg was, heeft Marc, de campingeigenaar, woensdagavond voor het personeel gekookt. Het was erg leuk om zelf eens te eten in het restaurant en te praten met de andere personeelsleden. Iedereen die deze zomer heeft gewerkt was uitgenodigd; van afwashulp tot schoonmaaksters en van de tuinman tot het animatieteam. Marc wilde aantonen dat verse Couscous veel lekkerder is dan dat de meeste mensen denken en hij had een couscous buffet gemaakt. Hij had gelijk, er zit veel meer smaak aan dan dat ik dacht! Het toppunt van de avond was het toetje; een banketbakker had een gigantisch grote en luxe chocoladetaart gemaakt met de tekst: ‘Le Haget team 2008’.

Het typerende liedje voor mijn zomer is Rosanne van Nick en Simon. (http://www.youtube.com/watch?v=5o0vFWBsMe0) Ik ben helemaal dood gegooid met dit liedje en vaak werd daarbij de tekst veranderd van Rosanne in Suzanne. Elodie, de dochter van de campingeigenaren, had een persoonlijke tekst voor mij geschreven: “Suzanne, ik weet dat je heel veel krullen hebt. Elke keer weer een krul derbij, dat vind je fijn. Want jouw krullen, die wil je echt nooit meer kwijt, die wil je liever-liever-liever liever voor altijd!”



Al met al heb ik weer een leuke zomer gehad; veel ervaring opgedaan, veel leuke momenten meegemaakt en leuke mensen ontmoet!

Deze zomer heb ik naast de animatie veel andere dingen gedaan; bedden opmaken, helpen met het ontbijt voor hotelgasten, bar/restaurant werk, gekookt (jaja, wie had dat gedacht), chalets controleren en schoonmaken, werken in het campingwinkeltje en allerlei andere dingen.

Het was hard werken en het is soms moeilijk om altijd vriendelijk te blijven, maar de vele complimenten van campinggasten maken alles weer goed!
Er waren veel campinggasten die er vorig jaar ook waren en het was geweldig om te zien dat kinderen zo blij waren dat Arnaud en ik er weer waren. We hebben stapels tekeningen gekregen van kinderen die ons zo lief vonden!

Door de rust op de camping en het wisselende weer had ik wel weer zin om naar huis te gaan. Helaas begint mijn studie maandag alweer, dus heb ik weinig tijd om zelf vakantie te vieren. Ik ga daarom eerst genieten van het weekend!

Ik heb ongeveer 700 foto’s gemaakt, waarvan ik de leukste op internet ga zetten. De link naar de foto’s zal ik op deze site plaatsen, maar dat zal nog een paar dagen duren.

Nou dit was het einde van mijn Frankrijk-avontuur van deze zomer. Iedereen bedankt voor het reageren op mijn verhalen! Ik ben gevraagd om volgend jaar weer op de camping te komen werken. Mocht ik dat gaan doen, dan zal ik zeker weer deze site bijhouden!


Toevoeging:
Inmiddels heb ik (eindelijk) de fotos geplaatst:
Het kasteel en het park:
http://picasaweb.google.nl/suzannefolmer/CampingEnHotelChTeauLeHaget?authkey=Z-RP2EuiqaM#
Montesquiou en omgeving:
http://picasaweb.google.nl/suzannefolmer/MontesquiouEnOmgeving?authkey=iwxI63YmB1I#
Animatie:
http://picasaweb.google.nl/suzannefolmer/AnimatieOpLeHaget2008?authkey=ovp_O8GV2N4#

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 64588

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: