Bonjour, Goedemorgen, Gute Morgen, Good Morning! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Bonjour, Goedemorgen, Gute Morgen, Good Morning! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Bonjour, Goedemorgen, Gute Morgen, Good Morning!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

09 Augustus 2008 | Frankrijk, Montesquiou

Zoals de titel al zegt is het hier een topdrukte op de camping. Allerlei nationaliteiten zijn aanwezig en het was een hectische week.

Rogier, wat ontzettend leuk dat jij reageert! Ze hebben het hier nog steeds over brocolli en er wordt ook regelmatig naar papa krullie gevraagd. Meerdere mensen hebben gevraagd of ik de groeten wil doen aan mijn vader, dus pap bij deze; je krijgt de groeten van jos (beter bekend als meneer Weert), Tim (die met een zere rug), Winston (je weet wel) en de familie uit huisje 6 (waarmee je heb gepraat toen je de fiets weg ging zetten).

Oom Jaap, je hoeft niet te schrikken, mijn vader heeft nog steeds een kaal hoofd. Wel is hij inmiddels poepbruin geworden!

Maar nu verhalen over de hectische week!

Vorige week zaterdagavond ben ik met mijn moeder, Mieke en Tilly (de moeder van Mieke) naar het Jazz festival in Marciac geweest. Marciac is een dorp hier 20 kilometer vandaan, wat gedurende 2.5 week in het teken staat van Jazz. Er komen bekende artietsen zoals Jamie Cullum (bekend van oa het liedje Everlasting Love). Wij zijn niet naar de muziektenten geweest, maar hebben gezellig over de markt gelopen en een Franse crepe gegeten.

Zoals ik in het vorige bericht al schreef was er afgelopen week een groep van 35 Engelse cricketspelers en hun gezinnen aanwezig. De eerste paar dagen verzorgden zij voor nogal wat oproer door hun liefde voor bier en hun luidruchtige gedrag, maar dat is allemaal goed gekomen. Iedere middag hebben we een waterpolowedstrijd in het zwembad en de Engelse beulen (de meesten spelen ook rugby, dus jullie moeten denken aan grote lompe mannen) deden heel fanatiek mee. We hebben meerdere keren de wedstrijd Nederland-Engeland gespeeld, wat voor veel hilariteit zorgde vanwege de grote groep toeschouwers (20-40) en vanwege het ruige spel. Waterpolo kent op deze camping geen regels, dus het spel leek meer op waterworstelen dan op waterpolo. Helaas waren de Engelsen fysiek erg sterk, waardoor ze altijd wonnen.
Vandaag zijn de Engelsen weggegaan, ze kwamen ons bedanken voor het waterpolo, omdat ze nog nooit zo'n leuk teamuitje hadden gehad!

We dachten trouwens dat de Engelsen erg waren, maar afgelopen nacht hadden we een groep geestelijk gehandicapten. Jeetje, wat een gedoe, we maken wat mee hier!

Maandagochtend sta ik altijd in het winkeltje om brood te verkopen. Maandagochtend was het even wennen want in het weekend ervoor waren veel nieuwe mensen gekomen waaronder veel niet-Nederlanders. Ik moest alle talen door elkaar spreken, wat wel een beetje verwarrend, maar wel leuk was. Zoals jullie misschien wel weten is mijn Engels best wel slecht (3.5 voor mijn eindexamen VWO). Er kwamen Engelsen in zwemkleding iets vragen, ik begreep niet helemaal wat ze bedoelden, maar verstond wel dat ze het over water hadden. Vanwege hun zwemkleding en grote tas met eten en handdoeken, ging ik ervan uit dat ze een meer zochten om in te zwemmen. Ik heb ze een hele uitleg gegeven over een meertje hier in de buurt en toen bleek dat ze een plek zochten om hun watertank te vullen.......

Zondagavond hebben ik met mijn ouders en Rogier in het restaurant gegeten. Het is wel raar om in het restaurant te zitten in plaats van er rond te lopen en te werken, maar het was heerlijk!

Dinsdagochtend zijn mijn ouders vertrokken. Ik had die dag vrij en heb sochtends mijn huisje schoongemaakt (de eerste keer sinds vijf weken (schaam schaam)). Smiddags ben ik met receptioniste Sofie naar het dorp gelopen en heb daarna nog even in mijn bikini gelegen. Helaas was het veel te warm en ben ik snel weer uit de zon gegaan. snachts hebben we noodweer gehad, het heeft gigantisch hard geregend, geonweerd en gewaaid.
Pap en mam, jullie zijn dus op precies het goede moment naar huis gegaan! De grond trilde van de onweer en de regen spoelde over de camping!

Woensdagochtend was het park een grote chaos. Verschillende bomen waren omgewaaid, overal lagen takken en er was een chalet onder water gelopen. Pap, Marc heeft je die ochtend erg gemist, want er was veel hulp nodig om alle troep weer op te ruimen. Gelukkig waren er een paar aardige campinggasten (die zichzelf overigens de nieuwe Papa Krullie) noemden en hebben bomen omgehakt.
Sochtends zouden we het kasteel natekenen en toen ik bezig was om stoelen naar het kasteel te slepen viel er vlakbij een hele grote boom. Dat was even schrikken, want de boom was erg groot en de grond trilde ervan. Vanover de hele camping kwamen mensen aanlopen om te kijken wat er hand de hand was.
Toen we eindelijk de meeste troep hadden opgeruimd hoorden we woensdagavond dat er nog ergere noodweer op komst was voor de nacht. Marc en Annemieke (de campingeigenaren) gingen alle campinggasten informeren en hielden het restaurant de hele nacht open voor mensen die problemen hadden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dit deden, dus werd wel een beetje bang voor wat er ging komen. We hebben alle losse stoelen, banken en parasols van het park weggehaald om rondvliegende voorwerpen te voorkomen.
We zijn woensdagavond vroeg naar bed gegaan, omdat we toch wel een beetje bang waren voor wat er zou gaan komen. Gelukkig viel alles redelijk mee, het heeft gigantisch gebliksemt, twintig minuten lang was er iedere seconde een flits. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt!
Gelukkig viel de chaos mee, want de meeste losse takken waren de avond ervoor al gevallen. Toch waren ze vandaag nog steeds bezig om bomen om te zagen die bijna dreigen om te vallen.

We zijn zo blij dat het noodweer in de nacht van woensdag op donderdag mee viel, want woensdag stond de camping voor het eerst deze zomer echt helemaal propvol. Ook op de grasveldjes die eigenlijk geen campingplaats zijn stonden mensen.

Donderdagavond hadden we table d'hotes en het weer leek roet in het eten te gooien. Buiten waren alle tafels gedenkt, maar vlak voordat de mensen zouden komen begon het te regenen. Met z'n allen hebben we rennend geprobeerd om alles veilig te stellen en binnen alle tafels opnieuw te dekken. Helaas voor ons werd toch besloten om buiten te gaan eten, omdat het inmiddels weer droog was geworden. We konden toen weer alles naar buiten verplaatsen. Gelukkig ging het tijdens het eten niet regenen en hebben de mensen rustig buiten kunnen eten! Het kampvuur was superleuk, want er waren veel mensen die gitaar konden spelen. We hebben allerlei liedjes gezongen; Van voor naar achter van links naar rechts (leuk liedje om Engelsen te leren, hahaha), het is een nacht, ik heb een tante in marokko, this is the life van amy mcdonald, what shall we do with the dronken sailer, hey jude, hotel california, belle histoire enz! Het was een lange gezellige avond!

Voor het eerst sinds drie zomers hebben we een ongeluk gehad tijdens de animatie (nee, niemand is onder een boom gekomen). Tijdens het voetbaltoernooi scheurde een fanatieke vader zijn achillespees (terwijl hij de volgende dag naar huis zou gaan).

Gisteravond heb ik de hele avond in de bar geholpen. Het was daar erg druk en ik heb geholpen met glazen wassen en glazen vullen! Helaas werd het nogal laat 00.15 (was mijn eigen schuld, want ik wilde pas weg toen de glazen allemaal schoon waren) en ging mijn wekker vanochtend weer vroeg om te helpen met de ontbijten. Vandaag hadden we de drukste vertrekdag van deze zomer, er gingen vanochtend 14 chalets leeg en vanmiddag moesten die weer schoon zijn voor nieuwe gasten. Er was extra schoonmaakpersoneel opgetrommeld en we hebben keihard gewerkt, maar bijna alle chalets waren op tijd klaar. Ik heb mij netals vorige week bezig gehouden met de inventariscontrole. Dat was een zware taak, want de Engelsen hadden alles door elkaar gegooid. In sommige chalets stonden geen glazen meer, terwijl in andere chalets veel te veel glazen waren. Ook hadden ze niet allemaal de afwas goed gedaan, dus ik heb in heel veel huisjes de afwas overnieuw moeten doen.


Nou jullie zijn weer op de hoogte van al mijn avonturen tijdens deze drukke hectische week!

  • 09 Augustus 2008 - 17:44

    'Brocolli':

    Jaja, vakantie = tijd over en wat moet je dan doen. Beetje Olympische Spelen volgen enzo, maar omdat ik (bijna) nooit op de computer zit lees ik af en toe ook deze site.

    Al die mensen krijgen de groeten terug van hier en Papa moet mevr. Zuiverloon mailen (heeft hij het over, want hij heeft iets verkeerd gezegd) ofzo. Je moet even zijn emailadres geven (of die van haar even mailen).
    Ons Pap wil ook graag weten hoe het met de rug van Tim is.
    Ik zit hier bijna heel bericht voor hem te typen.

    Het Waterrugby zal nu wel weer wat meer Waterpolo worden.. De Engelsen verzopen je gewoon!

    Doe de groeten aan iedereen en tot ooit!

    Rogier

  • 09 Augustus 2008 - 19:39

    Anneke:

    Haihai,

    erg veel te vertellen over Barcelona heb ik nog niet, ik vertrek morgen vroeg om 09.00!!
    Ik heb wel al uitgevogeld dat volgend jaar een hele drukke eerste periode heeft (met neuro...) dus daar gaan we ons maar op voorbereiden (na de hers natuurlijk ;)) Ik kom donderdag terug en dan zal ik wel eens wat beter bijlezen met je verhalen, ik ben nu ook pas dinsdag teruggekomen en heb er nog geen tijd voor gehad! Al zin in fysio?

    Groetjes!!

  • 10 Augustus 2008 - 10:55

    Reinier:

    Hey Suus,

    Het begint meer op huishoudelijke taken te lijken dan op animatie. Lees alleen maar dat je aan het glazen wassen bent:)Maar goed je hebt het wel naar je zin en dat is belangrijk.

    Succes de laate dagen.

    Reinier

  • 10 Augustus 2008 - 15:13

    Joyce.:

    hé Susanne.
    Alles naar het zinnetje? nog steeds op je camping.
    Je vader en je moeder zij alweer druk in de weer thuis. de caravaan is weg en Rogier werd meteen aan de bak gezet door Anouk ;p.
    Anouk vroeg aan Rogier of hij een cd wilde downloaden van Miley Cyrus. ( ken je vast niet, maar ja ).
    Nou, nog veel plezier de laatste weken. En zie je later.

    x' Joycee,
    en de rest =]

  • 11 Augustus 2008 - 08:49

    Je Oudste Oom:

    Hoi nichtje,

    Foei, foei, een 3,5 voor Engels voor je eindexamen VWO. Juist met deze taal kun je in de gehele wereld terecht, zoals b.v. in Thailand, India, Portugal en Engeland! Mag ik je via deze site een advies geven? Zoek volgend jaar een bijbaantje in Engeland!!!!!!!!!!!!!!
    Oh ja, en voordat ik het vergeet, als je terug in Nederland bent, en je wilt in buitenlandse sferen vertoeven, ik heb diverse cd's van Jamie Cullum! Om niet een vertekent beeld van mij te krijgen, het waren verjaardags cadeautje's!

    Groeten van mij!

  • 14 Augustus 2008 - 09:10

    Kees:

    Heey Suzanne,

    wat maak je toch veel mee! Hoewel je in dit bericht zegt dat je zo hard moet werken ben ik toch wel een beetje jaloers. Volgend jaar wil ik ook zoiets doen!!

    Wanneer kom je weer terug? Je houdt het in ieder geval goed vol zie ik. Ga zo door!

  • 15 Augustus 2008 - 08:56

    Els En Piet:

    Nog een fijne week en een goede reis terug.

  • 15 Augustus 2008 - 17:56

    Anais:

    haha suzanne

  • 16 Augustus 2008 - 16:34

    Fransje/Flip:

    Hoi Suzanne.
    Wij volgen jouw verslagen met veel plezier. We herkennen veel van jouw verhalen. We zitten wel ver weg maar leven ontzetten met jullie mee. De buienradar van Frankrijk wordt door ons iedere dag bekeken om op de hoogte te blijven hoe het bij jullie kan zijn.
    We zijn van het verhaal van Louiek erg geschrokken en hopen dat alles goed komt met hem. Hoe is het met Arno? Spreekt hij al goed Hollands? Doe de bekenden in ieder geval de groeten van ons.
    Bedankt ze ook nog voor de leuke verjaardagskaart.
    Wij stelden dit ontzettend op prijs!!!
    Hoe is het met mijn zorgenkind, het zwembad??
    Ik heb me van hieruit erg bezorgd om gemaakt maar laat het aan verder in jullie goede handen.

    Groetjes aan iedereen en tot schrijfs.

    Fransje en Flip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 64584

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: