Daar doen we het voor! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Daar doen we het voor! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Daar doen we het voor!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

26 Juli 2008 | Frankrijk, Montesquiou

Ik heb even een half uurtje vrij, dus ben snel achter de computer gekropen om weer iets te schrijven.

Afgelopen week was het erg gezellig op de camping, het staat nu redelijk vol en er zijn weer bekenden aangekomen. Ik heb mijn nieuwe talenten ontdekt; jeu de boule (hier pétanque genaamd) en diabolo-en. We hadden een jeu de boule toernooi en Mieke en ik speelden tegen een Franse man (jeu de boule kampioen van de Cote d'azur) en zijn achtjarige zoontje. We wonnen met 7-5 van de Fransen:"Nederland o Nederland, wij zijn de kampioen....!"
Mijn andere talent is diaboloen, ik dacht altijd dat ik dat niet kon en was allang blij als ik dat ding kon laten draaien, maar tot mijn grote verbazing lukte het ook om het ding omhoog te gooien en op te vangen!

Afgelopen week kregen we een schaal vlees voorgeschoteld waarvan ik al vermoedde dat het niet helemaal klopte. We zijn gaan discussieren wat voor vlees het was en ik (met mijn medische kennis) vond het lijken op harten. Omdat we er niet uit kwamen heb ik de kok gehaald en hij bevestigde dat het inderdaad eendenharten waren. Jullie geloven het nooit, maar ik heb er een geproefd! Ik moet zeggen dat het best lekker vlees is, maar als je weet wat je eet, dat het dan veel minder lekker is!

Dinsdag, mijn vrije dag, heb ik met Elodie een stukje gewandeld. Eerst kwamen we langs een veld met hele schattige koeien en later kwamen zagen we een hele groep blauw-groene libelles vliegen. De libelles kwamen gewoon naar ons toe en gingen op onze handen zitten. Echt een beestenboel dus!
Dinsdagochtend ben ik naar de dokter in Montesquiou geweest, omdat ik netals vorig jaar heel erg last had van eczeem en van mijn ogen. (zie ook de fotos bij het vorige bericht)Aangezien mijn ogen vorig jaar ontstoken raakten, ben ik nu meteen naar de dokter gegaan toen mijn ogen begonnen te tranen. Toen Annemiek de dokter belde voor een afspraak kende hij mij nog van vorig jaar, ik heb blijkbaar indruk gemaakt! ;) De dokter heeft weer wondermedicijnen gegeven, want binnen één dag was alles over. (Ik moet wel tot mijn vertrek eind augustus oogrdruppels, oogcreme, een creme en pillen gebruiken, maar ja).
Aangezien ik in dezelfde week als vorig jaar bij de dokter was, wilde hij ook alvast een afspraak maken voor volgend jaar, ook in deze week. Het leek Annemiek (de campingeinenaresse) een goed plan, want ze wil graag dat ik ook volgende zomer weer kom! Met een afspraak bij de dokter ben ik verplicht om ook volgende zomer weer te komen werken!

Afgelopen twee weken is het hier supermooi weer geweest, maar vannacht
heeft heel hard geonweerd en geregend, echt niet normaal! Toen vanochtend om 6.50 mijn wekker ging, regende het helaas nog steeds. gelukkig is het inmiddels droog en schijnt de zon weer! Vanochtend heb ik de huisjes gecontroleerd van vertrekkende mensen, ik moest kijken of alles nog aanwezig was en of ik dus de borg terug mocht geven. Leuk om weer eens wat anders te doen, maar wel erg stressen, want alle mensen willen tegelijk weg en de huisjes controleren kan ik maar één voor één doen! Verder heb ik vandaag allerlei andere klusjes gedaan, zoals de hotelwas ophangen. (Dat is trouwens even wat anders dan de was van een gemiddeld gezin!) Straks ga ik de hele middag en avond in het restaurant werken, omdat daar hulp nodig is.

Nog steeds staan er bijna alleen maar Nederlandse gezinnen op de camping. Het gekke is dat de Franse campinggasten heel negatief praten over het Franse volk; ze doen op campings nooit mee met activiteiten en zijn niet vriendelijk. Over de Nederlanders zijn ze erg te spreken, want die zeggen de hele dag door zo vrolijk 'Bonjour!'
Ik kan echt genieten van de Nederlandse kinderen die gewoon met de Fransen kinderen spelen. Met handen en voeten communiceren ze, maar ze begrijpen elkaar erg goed!
Er was een Frans meisje op de camping, die hier vorig jaar ook was. Vorig jaar kon ze niet schommelen en was ik de enige die haar mocht duwen op de schommel. Toen haar moeder vroeg of ze deze zomer weer naar Le Haget wilde, zei ze; "Ja, maar alleen als Suzanne er ook weer is!" Jullie kunnen dus wel raden wat ik de hele week gedaan heb: Geschommeld!

Donderdag waren Anais (dochter eigenaar) en Britt (werkt in het restaurant) jarig en we hebben heerlijke taart gegeten! (Zie ook de foto: Annemiek, Britt, Sofie, Mieke, ik, Arnaud, Marc, Anais en Sandra) Britt gaat met hetzelfde vliegtuig terug als Mieke en ik, hopelijk kunnen we met z'n drieen bij elkaar zitten, zodat we nog een gezellige terugvlucht hebben als afsluiting van dit seizoen! Hier wil ik overigens nog niet over nadenken!

Gisteren vertrok er een gezin wat voor al het personeel een 'smiley' had. Dit is een steentje, waarover we moeten wrijven als we verdietig of boos zijn en dan worden we weer blij! (Het steentje hebben ze gewoon van het grindpad gepakt hoor, maar het gaat om het gebaar!) De smiley gaat zeker in mijn koffer mee naar huis!
Eergister kregen we een chocoladereep van een ander gezin. Echte super leuk! Op zulke momenten beseffen we echt waarvoor we hier zo hard werken! Al die mensen die het zo naar hun zin hebben gehad, omdat onder andere de animatie zo goed was, DAAR DOEN WE HET VOOR!

Maandag komen mijn ouders een weekje langs. Ik heb er zin in!

Anneke, heel veel plezier in Barcelona!

Yvonne, is de verhuizing gelukt? Zitten jullie nu tussen de dozen?

Groetjes aan iedereen!

  • 28 Juli 2008 - 05:39

    Jaap Groot:

    Wat een leuke foto's en niet te vergeten je verslagen. Als je weer thuis bent heb ik geen vragen meer over je vakantie. De groeten aan de rest van je familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 64590

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: