Heel veel bekenden en beesten - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Heel veel bekenden en beesten - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Heel veel bekenden en beesten

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

21 Juli 2008 | Frankrijk, Montesquiou

Hier weer even wat avonturen van Suzanne in Frankrijk:

Eerst een vevolg op het slangenverhaal: Marc, de campingeigenaar zegt dat hij de gevaarlijke slang heeft gedood, maar wij denken dat hij dat alleen zegt om de mensen gerust te stellen.
Gisteren stond de camping weer helemaal op z'n kop, omdat een vrouw tijdens het douchen in het sanitairgebouw een slang had gezien. Gelukkig hoorden we vandaag dat het een grapje was van een groepje kinderen, de slang was nep!

Beesten zijn hier genoeg. Gisterochtend kwam er een oudere man (70 jaar) die in een chalet verblijft, meldden dat hij snachts een mierenplaag heeft gehad. De arme man lag net te slapen toen hij wakker werd van dingen die op hem vielen, dit bleken mieren te zijn. Toen hij besloten had om op een stoel te slapen merktte hij dat ook de hele tafel bedekt was met honderden mieren!
's avonds vliegen de vleermuizen ook vrolijk in het rond, maar hier merken wij gelukkig weinig van. Alleen laatst op een avond, toen werden we bijna aangevallen door vleermuizen. Het leek wel een filmscene!

Woensdagavond hadden we weer een speurtocht, het was een heel groot succes! Samen met Elodie heb ik een verhaal bedacht en de route uitgezet. Mieke (de badjuf), Sofie (de receptioniste) en Elodie hebben de verkleedkist overhoop gegooid en waren verkleed als hele rare figuren. Tijdens onze speurtocht kwamen we hen tegen. Ik zal kijken of ik een foto van deze speurtocht kan plaatsen.

Woendag overdag was een beetje een pechdag. S ochtends begon de dag al goed omdat de warmwater boiler kapot was, waardoor iedereen een ijskoude douche had. Gelukkig was dit snel verholpen. Vervolgens werd de schoonmaakster gebeten door een spin, waardoor haar arm en hand twee keer zo dik werden. (Ik hield al niet van spinnen, maar nu helemaal niet meer!). Een campinggast moest naar het ziekenhuis omdat men vermoedde dat zijn rib gebroken was en een andere campinggast belandde in het ziekenhuis door een voedselvergifiting! Gelukkig is mij die dag niets overkomen!

Zaterdag had ik mijn niet-animatiedag. Netals vorige week heb ik stand-by gestaan bij de receptie. Er kwamen veel nieuwe mensen in de chalets, dus er moesten veel chalets worden schoongemaakt. Ik heb meerdere chalets gecontroleerd op inventaris en of die schoon waren. Dit viel meestal tegen, dus ik heb flink wat borden, pannen en glazen gesopt en aangevuld. (Waarom gaan gasten weg zonder de afwas te doen!?!) Verder heb ik allerlei klusjes gedaan zoals de was opgehangen en opgevouwen. (Goed he!)

Donderdag na de table d'hotes hebben we een kampvuur gemaakt. Het was erg gezellig omdat er gitaar werd gespeeld. Iedereen was weer erg te spreken over die avond!

Vrijdag heb ik een badmintonles gegeven. Helaas was het toen heel erg warm, waardoor we na een half uur zijn gestopt. Er was een fanatiek meisje, die heel graag op badminton wil en haar heb ik later nog leren opslaan.

Afgelopen weekend zijn er vijf gezinnen aangekomen die er vorig jaar ook waren. Het grappige is Arnaud en ik beroemd zijn geworden, want iedereen kent ons nog. (Wij kennen niet iedereen meer, maar de meesten wel.) Het is echt opvallend hoeveel mensen nog onthouden, zo wordt mij regelmatig gevraagd hoe het met mijn studie gaat "je deed toch een studie die iets met bewegen te maken heeft?"
In 2006 heeft de receptioniste kleurplaten gemaakt die met de camping te maken hebben. Een van die kleurplaten is een tekening van Arnaud en mij. We horen nu vaak dat mensen ons nog kennen van de kleurplaten, want de meesten mensen vonden de kleurplaten zo leuk dat ze ze bewaard hebben!

Flip en Fransje hier komt de taakverdeling:
Mieke (mijn vriendin) maakt sochtends en savonds het zwembad schoon en staat smiddags in het zwembadbarretje.
Anais doet vijf dagen in de week de epicerie. Ik sta één dag in de week in het winkeltje en de andere dag wordt gedaan door de receptionste.

Reinier, dat bed was echt weer een actie hoor! Ga maar eens naar je baas om te zeggen dat je door het bed bent gezakt Hij heeft mij heel hard uitgelachen! Ook het technische mannetje, die mijn bed heeft vervangen keek heel raar toen hij mijn lattenbodem zag. (7 van de 12 planken waren namelijk kapot!)

Tot snel!



  • 22 Juli 2008 - 20:19

    Piet En Els:

    Zo te zien gaat het wel goed met jullie.
    Jullie vermaken je best.Het gaat in grootebroek ook goed het weer is half om half.
    We zijn net een week in Putten geweest en nu zitten Ester,Ben en Nick er.
    Nou de groetjes en tot mails.

    Piet en Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 64585

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: