Cowboys, slangen en heel veel kinderen! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Cowboys, slangen en heel veel kinderen! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Cowboys, slangen en heel veel kinderen!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

15 Juli 2008 | Frankrijk, Montesquiou

Daar ben ik alweer!

De badmintonles van vrijdag ging helaas niet door vanwege de regen. Het weer zat niet erg mee, vrijdag en zaterdag heeft het hier regelmatig heel hard geregend. Er kwamen dit weekend veel mensen aan, dat was wel zielig want de meeste mensen hadden twee dagen gereden en moesten vervolgens hun tent opzetten in de stromende regen. De sfeer op de camping was niet zo leuk met die regen.
Gelukkig is het gisteren beter geworden en vandaag is de lucht strakblauw! Zoals het hoort te zijn in Frankrijk!

Zaterdag zou ik zoals ik eerder geschreven heb stand-by staan bij de receptie. Helaas was het niet zo druk als verwacht en heb ik de hele dag een beetje heen en weer gelopen voor het kasteel. Veel mensen die zouden komen voor het country festival hebben afgegegd omdat ze het niet zagen zitten om een weekend in de regen op een camping en festivalterrein te zitten.
Zaterdag en zondagochtend heb ik geholpen bij de ontbijten. Veel countrymensen slapen op de camping en eten sochtends een ontbijt in het restaurant. Het toppunt was bijna 60 ontbijten op zaterdagochtend.


Nog even een vervolg op het slangenverhaal uit mijn vorige bericht: Toen ik 's ochtends vroeg naar het sanitairgebouw ging, zag ik de slang vlak bij ons huisje en daar zijn we niet zo blij mee. Om elkaar gerust te stellen zeiden we (het personeel) dat de slang vast niet gevaarlijk zal zijn. Helaas hebben we gisteren gehoord dat hier in de regio twee soorten slangen leven, waarvan er eentje mensen bijt. Waarschijnlijk zit die bijtende slang nu in de heg bij de personeelshuisjes. Voor de zekerheid lopen we savonds met een zaklamp en controleren we voor het slapen gaan of het beest niet onder ons bed zit! (hahaha)


Smiddags moet er regelmatig iemand van het personeel koken, omdat er dan geen kok in het rstaurant is. Gelukkig staan er meestal wel wat dingen klaar die alleen maar opgewarmd hoeven te worden. Eergisteren had ik even niets te doen en moest met Sandra (Duits meisje wat in het restaurant werkt) voor de lunch zorgen. Aangezien ik thuis netaan een ei kan bakken, maar meer ook niet, had ik al mijn hoop gevestigd op Sandra die kooklessen heeft gehad op haar Hotelschool. Gelukkig ging alles redelijk goed, maar tijdens het opwarmen van de tortilla in de magnetron brandden we bijna de keuken af. We snappen nog steeds niet waarom (waarschijnlijk stond de oven op de verkeerde stand), maar er kwam allemaal rook uit de magnetron en de tortilla was ijskoud.

Vannacht had ik weer een domme actie; toen ik mij omdraaide vielen er latten uit mijn lattenbodem en lag ik bijna op de grond. (En nee, ik lag gewoon alleen in mijn bed ;)) Toen ik er vandaag goed naar ging kijken bleek dat de latten allemaal los in de lattenbodem liggen. (Dit verklaard dus ook waarom mijn bed al de hele tijd zo zacht is). Als het goed is krijg ik morgen een nieuwe lattenbodem, maar ik zal dit verhaal lang aan moeten horen!

Dit weekend zijn er veel Nederlanders aangekomen die hier eerder zijn geweest. Er is nu een groepje oudere jeugd (15-18 jaar) aanwezig, wat ook wel heel leuk is! Weer eens wat anders dan vorige week, toen waren er alleen maar jonge kinderen! Vanochtend stopte er ook een auto voor het kasteel en die kinderen waren helemaal blij toen ze hoorden dat Arnaud en ik er ook weer zijn!

Vandaag had ik een dagje vrij. Vanochtend heb ik eindelijk weer eens uitgeslapen en heb ik de was gedaan. Vanmiddag ben ik met Anais (de 15 jarige dochter van de eigenaren) naar Riguepeu gefietst. Dat is een dorpje hier 10 kilometer vandaan waar werkelijk niets te beleven is. De fietstocht ernaar toe is wel erg mooi. Helaas zijn mijn hollandse benen de mountainbikes, de warmte en de heuvel niet gewend, waardoor het 20 zware kilometrers waren!
Vanavond ga ik toch even werken. Aangezien Arnaud de afwas in bhet restaurant moet doen en ik vrij heb, is er niemand aanwezig bij de sportacitviteiten en daarna bij het avond zwemmen. Ik heb mijzelf maar opgeofferd en ga op mijn vrije avond badjufvrouw spelen bij het avondzwemmen.

Flip en Fransje, jullie krijgen de groeten terug van iedereen hier. Loic is inmiddels uit het ziekenhuis en waarschijnlijk zal hij in augustus terugkomen op de camping op daar lichte werkzaamheden te verrichten.

Reinier, badminton is hier wel populair, we hebben al een paar keer savonds fanatiek gebadmintond.

Groeten vanuit het zonnige Frankrijk!

  • 15 Juli 2008 - 21:31

    Jeffrey:

    Leuk Suus om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt daar! Ik ga over een weekje weg, maar vermaak me op mijn vrije dag hier ook goed in Nederland. Vrijdag en zaterdag moet ik werken bij "Spektakel op het plein", dat is een festival voor het gemeentehuis hier. Ik hoop dat het leuk is. Ben er nog nooit geweest omdat ik toen altijd op vakantie was. Ik wens je nog vele fijne vakantiedagen!
    Au revoir

  • 15 Juli 2008 - 21:52

    Flip En Fransje:

    Hoi Suusje
    Wij lezen jou verslag en leven met jullie mee.Ons hart is nog steeds daar maar van hier uit kunnen wij niets doen.Wij missen ook het contact met de mensen daar maar doe ze allemaal de groeten van ons.Wij zijn wel benieuwt wie onze taken hebbben over genomen o.a. onderhoud van het zwembad en de klussen van Flip (het winkeltje) en het zwembad.
    Laat je even iets weten.
    Als je ouders komen doe ze de groeten van ons.
    Hee Suus en jou vriendin vind zij het ook leuk?

    groeten
    Flip en Fransje

  • 16 Juli 2008 - 17:41

    Reinier:

    hey, ff eeen snel bericht uit oostenrijk.
    lekker dat met de slang enzo toch anders dan de kakkerlakken die ik een maand geleden had.

    hier alles ok enzo
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 64581

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: