De eerste week - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

11 Juli 2008 | Frankrijk, Montesquiou

Inmiddels zijn we hier al een hele week! Die week is echt voorbij gevlogen!

Jenette en Reinier, als het goed is krijgen jullie dit keer wel een mailtje.

Maandag zijn we begonnen met de eerste animatiedag. Het begon metteen goed, want tijdens het knutselen poepte een driejarig kind in zijn broek. Het gevolg was dat het hele knutselhuisje naar poep stonk en wij, de animateurs, ontzettend de slappe lach kregen. (De andere kinderen keken heel raar omdat ze niet begrepen waarom wij steeds moesten lachen)

Eergisteren en gisteren was het supermooi weer, het was meer dan 33 graden in de schaduw. Gisteren ben ik netals de vorige jaren met een groep campinggasten naar een boomklimpark geweest. Het grappige was dat de mensen van het park mij nog herkenden en het was dus ontzettend leuk om er weer te zijn. Zelf heb ik niet zoveel geklommen, dat doe ik een andere keer wel als het niet zo warm is.
Gisteravond hadden we een table d'hotes; bijna alle campinggasten aten mee en het was supergezellig! Er waren 32 kinderen tussen vanaf 2 jaar oud die wij als animateurs (met z'n tweeen dus) 'gevoerd' hebben. Het ging boven verwachting goed, want er werd niet met eten gegooid en de meesten gedroegen zich goed. Na het eten hebben we de kinderen vermaakt met spelletjes en een kampvuur zodat de ouders rustig konden eten. We hebben heel veel goede reacties gehad, de meeste ouders hadden niet verwacht dat de kindertafel zo rustig zou zijn. Ook waren er mensen die zeiden dat ze nog nooit zo fijn zonder kinderen hebben gegeten. Die woorden maken een lange werkdag (8.30 tot 00.00) weer helemaal goed!

Maandagavond heb ik met de campinggasten een wandeling naar het dorp gemaakt. Erg leuk om te doen, want ik kan de mensen iets vertellen over de geschiedenis van het dorp en soms kunnen de mensen weer andere dingen vertellen. Dit keer was er een biologieleraar mee, dus ik ben helemaal op de hoogte van alle planten en bloemen langs de wandelroute! Ook was er een meneer mee die directeur van de opleiding fysiotherapie in Rotterdam is geweest. Hij kon heel enthousiast vertellen over mijn toekomstige opleiding.
Een beetje jammer was dat een boer het wandelpad had afgezet met electriciteitsdraad, waardoor we een stukje door een weiland met koeien moesten (gevolg: Baika, de kasteelhond, heeft lekker liggen rollen in de koeienvlaaien).

Een ander hoogtepunt deze week was de speurtocht. Elodie, de jongste dochter van de eigenaar, was verkleed als prinses. Aan het eind van de speurtocht (naar gestolen snoepjes) vonden we haar in de toren van het kasteel. Het gerucht dat er een prinses was verspreidde zich snel over de camping en iedereen was enthousiast. Sommige kinderen hebben het nu (drie dagen later) nog steeds over de prinses in het kasteel!

Tijdens de andere zomers had ik altijd vrij op zaterdag. Deze keer zal dinsdag mijn vrije dag zijn en ga ik zaterdags ondersteunend werk doen in de receptie (zoals mensen naar hun campingplek brengen en chalets controleren).

Iedere week willen we een workshop geven aan de mensen op de camping. Deze week ben ik aan de beurt; vanmiddag ga ik een badmintonles geven! Hopelijk is het droog, want in tegenstelling tot de bloedhete eerdere dagen regent het op dit moment.

Er is een ringslang gesignaleerd op de camping. Iedereen is in rep en roer, want het beest wat normaal achter het kasteel leeft schijnt nu al een paar dagen rond te zwerven op de camping! Een campinggast heeft de slang gezien bij het sanitairgebouw, waardoor iedereen voortaan met een zaklamp naar het toilet gaat! Van de week hoorde we de hele avond geritsel in de heg naast ons huisje en toen zeiden we voor de grap dat het misschien wel een heel eng beest is. Maar nu ik weet dat er echt een grote slang is, vind ik het niet meer zo leuk...

Gisteren is het Country Festival in een dorp hier vlakbij begonnen, op de camping lopen dus wat vreemde figuren rond. Vanochtend op weg naar het toiletgebouw was is getuige van een generale repetitie van een country dans. Een heel bijzonder sfeer!

Er zijn hier op de camping twee Chinese meisjes van 5 en 8 jaar oud. Zo grappig, de ene heet Su en de andere heet Anne.

Met de Franse taal gaat het wel redelijk. Helaas werken er op dit moment heel weinig Fransen op de camping. Tijdens het personeelseten wordt er Duits (er werken vier duitsers), Nederlands, Engels (Er werken twee Engelsen) en Frans gsproken. Af en toe word ik helemaal gek van alle talen door elkaar!
Gisteren naar het boomklimpark reed ik mee met een Franse familie, ik was helemaal trots op mijzelf dat ik me verstaanbaar kon maken!



Rogier, ze hebben hier ook een TNT, misschien kan je hier ook wel de post rondbrengen! Arnaud vraagt steeds wanneer 'Broer Krullie' komt, want broer krullie is zo lief. (Dit zijn niet mijn woorden, maar is een citaat van Arnaud.)

Reinier, volgens mij ga jij bijna op vakantie, dus bij deze: een fijne vakantie!

Jenette, wat grappig dat je de moeder van mieke hebt gesproken! Door tijdgebrek waren veel dingen nog niet schoongemaakt, dus vorige week hebben wij een schoonmaalmarathon gehouden!

O ja, ik heb vanochtend post ontvangen! Aad en Mieke, bedankt voor de kaart!

Nou dit was het wel weer!

A bientot!

  • 11 Juli 2008 - 14:26

    Jenette Vastenhout:

    Hallo Suus,

    Ik heb de mail ontvangen hoor! Wat heb je in een week al veel leuke dingen gedaan. Als ik dit allemaal lees krijg ik helemaal zin in vakantie. Nog veel plezier en ik kijk uit naar je volgende stukje.

  • 11 Juli 2008 - 17:12

    Reinier:

    Heeyy,

    Ja hoor dit keer ook een mailtje gehad:D Ik ga inderdaad zondag op vakantie, na 3 hectische weken werken eindelijk weer vakantie, hum tja eigenlijk mag ik niet zeuren hè :p

    Maar leuk wat je weer meemaakt, badminton het zal niet:D Is het daar een beetje een populaire sport of heeft het daar ook de titel 'campingsport'?

    Het typen gaat daar zo te zien last maar het is goed te volgen hoor:D

    Veel plezier de komende weken.

    X Reinier

  • 12 Juli 2008 - 15:52

    Fransje En Flip:

    Hoi Suus,
    Lazen jouw eerste brief. Louic in het ziekenhuis ?
    Doe hem en de andere bekenden van ons de groeten maar wens vooral Louic veel beterschap.
    wij lezen tussen de regels door wel dat je het erg naar je zin hebt. Is erg belangrijk om iedere dag weer goed gemutst te gaan werken.
    Wachten je volgende verslag weer af.
    Veel groeten,

    Fransje en Flip ,vanuit een regenachtig Nuenen

  • 14 Juli 2008 - 03:16

    Kees:

    't Zal wel hard werken zijn, maar zo te lezen heb je het goed naar je zin daar! Heel veel plezier met je badmintonles geven en doe de groetjes aan de twee Chinezen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 64580

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: