Rentrée a la maison! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Rentrée a la maison! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Rentrée a la maison!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

05 Juli 2008 | Frankrijk, Montesquiou

Wat leuk dat er zoveel lezers zijn!

Woensdagavond, de avond voor vertrek lag alle troep die meemoest op het bed. Een gigantische stapel troep, maar gelukkig pastte alles er weer in, mijn koffer was 20,5 kilo.

De vlucht ging goed, zoals gebruikelijk bij Transavia hadden we een kleine vertraging. In het vliegtuig zat ik naast een Nederlandse mevrouw die hier in de regio woont en waarschijnlijk komt ze een keer eten in het restaurant.
Op het vliegveld had ik mijn eerste blonde actie; we stonden te wachten op onze koffers en aan de andere kant van het raam stond een mevrouw te zwaaien naar ons. Ze had een briefje waar Chateau Le Baget op stond maar ik dacht dat er Haget stond (Had mijn bril niet op). Dus wij liepen naar die mevrouw, stelden ons voor en dachten dat we met haar mee moesten. Ik dacht al dat er iets niet klopte, want we zouden door Marc opgehaald worden (maar je moet nergens van opkijken met die Fransen). Wij stonden wat met die mevrouw te praten en op dat moment kwamen Marc (de eigenaar van de camping waar ik werk) en zijn twee jongste dochters Elodie en Anais aanlopen. We waren dus bijna naar het verkeerde kasteel gegaan!

Eenmaal op de camping was het erg leuk op iedereen te zien, het voelt echt alsof ik nooit ben weggeweest! Vorig jaar had ik dat gevoel niet echt, maar nu is alles nog zo bekend!
Op de camping staan al wat Nederlandse gezinnen, morgen wordt het wat voller en vanaf maandag gaan we beginnen met de animatie. Gisteren hebben Mieke en ik het zwembad schoongemaakt; de stoelen, tafels, tegels en het barretje waren aan een schoonmaakbeurt toe! Daarna hebben we de epicerie (winkeltje) ingeruimd en allerlei andere klusjes gedaan.

De eerste nacht (gisternacht) was erg koud, maar gistermiddag was het 35 graden. Vandaag is het bewolkt en regen dreigt. Vanochtend heb ik daarom alles voor het diner van de bruiloftsgasten in het kasteel gezet en niet buiten zoals de bedoeling was. Ik ben benieuwd naar de bruiloft, het bruidspaar komt uit Frans-Guinea en alles is in tropische stijl.

Op dit moment heb ik een paar uurtjes vrij, omdat ik vanavond in het restaurant glazen moet wassen. Net ben ik even op de fiets naar Pouylebon geweest, daar is de manage waar Elodie en Anais paardrijden en ik had beloofd dat ik een keer zou komen kijken.

Flip, jij als technisch mannetje wordt wel gemist hoor! Op dit moment liggen er allemaal klusjes die nog gedaan moeten worden.

Ik heb leuke collega's; Arnaud mijn mede animator kende ik nog van vorige jaren. Sofie is een Belgisch meisje wat in de receptie werkt, ze is een heel aardig meisje. Volgende week komen er nog een Nederlands en Duits meisje, zij gaan in het restaurant werken. De Nederlandse meiden overheersen hier dus! Arnaud heeft er geen problemen mee, hij praat steeds beter Nederlands (hij heeft een heel groot talent voor talen!) en babbelt er rustig op los in het Nederlands.

Nou dat was het wel even voor vandaag. Het typen gaat ontzettend moeilijk omdat de letters op een andere plek zitten.

Au revoir!


  • 06 Juli 2008 - 09:59

    Reinier:

    Hey Suus,

    Leuk om het eerste bericht nu al te lezen!

    Veel plezier de komende tijd!

    X Reinier

    Ps. ik had geen mailtje gehad dat je een nieuw bericht geplaatst had?!

  • 06 Juli 2008 - 13:07

    Anais:

    JAAAA je bent er nu !! :p je zal vast wel een beetje zitten te niksen ! nee GRAPJEE ( grapje dat het een grapje was ) nee grapje .. Snapje?
    Nou ik ga zo ik ga kikkers vouwen met Arnaud en Mieke! ik weet niet of jij er ook bent ! Nou ik gaa !!
    Doeiii

    X. Anaïs

  • 20 Juli 2008 - 09:53

    Britt:

    Volgende week komen er nog een Nederlands en Duits meisje, zij gaan in het restaurant werken.

    Hahahaa dat ben ik!!! cool he

    ja leuk dat je ook alles bijhoud,,is leuk voor de thuisblijvers!

    Nou tot bij de lunch ;) groetjes BRitt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 64586

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: