Encore une journée - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Encore une journée - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Encore une journée

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

02 Juli 2008 | Nederland, Grootebroek

Morgen is het weer zo ver, dan vertrek ik weer voor zeven weken naar Frankrijk! Netals vorig jaar ga ik de animatie doen en daarnaast allerlei andere dingen.

Mijn broertje vraagt al twee weken lang wanneer ik nou eindelijk weg ga, want dan is het zo lekker rustig thuis. Nou hij kan zijn lol op, want morgenmiddag zit ik in het vliegtuig.

Aangezien Mieke (een vriendin die ook op de camping gaat werken) morgenochtend nog een tentamen heeft, brengt mijn vader mij naar Schiphol.Om 13.55 zullen Mieke en ik de lucht in gaan, om twee uur later te landen in de mooie Franse stad Pau. Ik heb net ingecheckt, dus de instapkaarten liggen al op mijn bureau. We zitten voorin het vliegtuig, bij het raam. Precies de plekken die we wilden hebben!

Vanochtend ben ik naar de kapper geweest, dus ik heb een echte zomercoupe. (Thuis vonden ze mijn haar wel een beetje te kort, maar ja, over een paar weken is het weer lang!) Ik krijg al een paar dagen de vraag of ik mijn koffer al heb ingepakt, het antwoord is nog steeds; nee. Vanavond ga ik voor mijn kast staan en stop alles wat ik mee wil, in mijn koffer.
Aangezien ik voor de derde keer ga, weet ik redelijk goed hoeveel kleding en andere spullen ik mee moet nemen. Mijn rode broek neem ik dit keer niet mee, dus de volgende zin zal ik niet meer horen; "Suzanne, dat is het Nederlandse meisje van de animatie met krullen en een rode broek!"

Vanaf vrijdag is er een bruiloft op het park. We komen dus aan in de drukte, omdat er moet voor een bruiloft altijd superveel geregeld worden; alle chalets, huurtenten en hotelkamers ziten vol met bruiloftsgasten die komen ontbijten, lunchen en dineren. Kortom; erg druk, maar reuze gezellig!
Hopelijk wordt het mooi weer, maar de voorspellingen zijn niet goed: Zaterdag zwaarbewolkt, 10% kans op zon en 21 graden. Zondag 18 graden en maar 5% kans op zon. Geen goede voorspellingen, maar hopelijk blijft de regen achter de bergen hangen!

Ik kreeg van de week niet zo goed bericht. Twee van mijn Franse collega's, die er al een paar weken werken, hebben een zwaar auto-ongeluk gehad toen ze op hun vrije dag een dagje naar Spanje gingen. Beiden liggen in een Spaans ziekenhuis en het lijkt erop dat ze deze zomer niet kunnen werken. Loic (de kok, die er vorig jaar ook was) is echter optimistisch en een doorzetter en hij heeft gezegd dat hij zeker nog een paar weken komt werken. Ik heb hier mijn bedenkingen over, aangezien hij met rugklachten in het ziekenhuis ligt en zich nu (een week na het ongeluk) nog niet mag bewegen. De andere jongen, de broer van Loic, heeft zijn been gebroken en kan deze zomer niet meer werken.

Zo, nu is iedereen weer op de hoogte. Mijn volgende berichtje zal ik in Frankrijk schrijven. Ik hoop weer netals vorig jaar wekelijks een stukje te kunnen schrijven. Het is leuk om te horen dat ik een aantal fanatieke lezers heb, waaronder mijn oma die regelmatig kijkt of ik alweer een bericht heb geschreven. (Oma, echt leuk dat u zo computerverslaafd bent!)

Fijne zomer allemaal!

  • 02 Juli 2008 - 12:38

    Daphne:

    Hee Suus,
    Heel veel plezier in Frankrijk!
    Groetjes,
    Daphne

  • 02 Juli 2008 - 13:04

    Jenette Vastenhout:

    Nou Suus goede reis en heel veel plezier. Ik ga je site bezoeken.

  • 02 Juli 2008 - 13:13

    Kees:

    Heel veel plezier in Frankrijk! Ook al moet je hard werken, je gaat er vast een fijne tijd beleven.

    De groetjes uit China btw ;-)

  • 03 Juli 2008 - 13:02

    Nadie:

    Hee Suus!
    Veel plezier in Frankrijk en ik ga je berichten zeker lezen, ben nu al benieuwd.
    Hopelijk kunnen we je nog een keertje komen opzoeken.

    Groetjes,
    Nadie

  • 04 Juli 2008 - 06:58

    Anneke:

    Haihai!
    Veel plezier daar ver, ver weg!! Lekker een zomer helemaal ontspannen en dan op naar fysio!! Ik zal zeker driftig blijven lezen, tussen de vakanties door ;)

    Groetjes!!

  • 05 Juli 2008 - 12:25

    Fransje En Flip:

    Hoi Suzanne,
    Succes deze zomer.
    Doe onze kennissen veel groeten van ons.
    We houden jouw site bij.
    F en F

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 64579

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: