Stedentrip - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Stedentrip - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Stedentrip

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

07 Mei 2008 | Spanje, Barcelona

Het is wel weer tijd voor een up-date!

Inmiddels ben ik met mijn moeder vijf dagen naar Barcelona geweest. We vlogen om 6.50, waardoor de wekker al om 3.30 ging. (Wat een afschuwelijke tijd om wakker te worden van de wekker!) De eerste dag in de stad waren we door de korte nacht niet helemaal fit, maar hebben wat mooie gebouwen van Gaudi en een park bezocht.
Het ontbijt was in het hotel echt heel lekker, waardoor ik constant veel te veel at; donuts, (chocolade)croissantjes, cakejes, yoghurt, muffins enz. De rest van de dag had ik geen honger meer!
De tweede dag gingen we met de Bus Turistic. Dit is een bekende toeristenbus, die langs alle attracties rijdt. Overal kun je uitstappen en om de 10 minuten komt er weer een nieuwe bus -> echt een supersysteem!
We hebben toen de meeste toeristische attracties bezocht; de-nog-altijd-in-steigers-staande-en-een-beetje-tegenvallende Sagrada Familia, Parc Guell, Camp Nou, een erg indrukwekkend ziekenhuis en nog veel meer! Om uit te rusten hebben we een rondje (2 uur) in de bus gezeten zonder uit te stappen. We zaten op het dak van de bus in de volle zon, waardoor ik gigantisch ben verbrand. Op de terugweg naar het hotel in de metro werd ik dan ook uitgelachen (vanwege mijn knalrode gezicht) door twee Spaanse mannen.
Op de derde dag hebben we onder andere de Montjuic-berg bezocht, hier staan allerlei mooie gebouwen en sportcomplexen, die gebouwd zijn voor de Olympische Spelen in 1992. Ook deze dag was het erg zonnig, met het gevolg dat mijn gezicht nog roder werd en de blaren om mijn voorhoofd stonden..
Op de vierde dag hebben we over de bekendste boulevard van Europa, de Ramblas, gelopen. Er hangt een erg leuke sfeer en de straatartiesten zijn geweldig! We hebben heerlijk vers fruit gegeten op de markt, de wijken rondom de Ramblas bekeken en langs het strand gelopen. Om mijn verbrande voorhoofd te beschermen heb ik een haarband gekocht, waardoor mijn moeder op stap was met een moslima!
Op de laatste dag hebben we een rondleiding gehad door een supermooi muziektheater; Palau De La Musica Catalana. Van buiten is dit gebouw mooi, maar van binnen nog veel mooier! Ogen tekort om alles te zien: http://bighugelabs.com/flickr/onblack.php?id=2260973953&size=large en http://flickr.com/photos/gafanha/156573827/
Al met al hebben we vijf geweldige dagen had. Het weer was super (terwijl het regende in NL) en we hebben ontzettend veel mooie dingen gezien.


Maar nu weer terug naar het onderwerp waarvoor ik deze site heb gemaakt; Frankrijk.

Ik heb iemand gevonden die met mij meegaat om op de camping te werken! Per toeval sprak ik een paar weken terug een badmintonmaatje van vroeger, Mieke. Zij zocht een zomerbaantje in het buitenland om de talen beter te leren en laat ik nou net iemand zoeken om met mij mee te gaan! Het zal weer een leuke zomer worden, zeker omdat ik voor het eerst niet alleen ga!

De personeelsshirts van de camping waren nogal groot en dus niet zo charmant. De eigenaren belden mij op of we in mijn dorp een Hennes&Mauritz hebben. (Nou die hebben we hier op het platteland niet hoor!) Ze hadden hempjes gezien bij de H&M in Frankrijk, maar daar hadden ze er niet meer zoveel. Ik ben dus naar de H&M in Amsterdam geweest en heb een hele lading hempjes gekocht. (Mijn koffer is altijd al vol, maar nu helemaal vrees ik!)

Binnekort gaan we een ticket boeken, waarschijnlijk gaan we zaterdag 5 juli weg. Ik heb er zin in!


Toevoeging 16 mei:
Inmiddels hebben we een ticket geboekt, het is nu dus echt definitief! Hoewel we beiden eigenlijk pas 5 juli kunnen, hebben we een ticket geboekt voor 3 juli. Dit omdat er 4/5/6 juli een bruiloft op het park is, waar ze onze hulp goed bij kunnen gebruiken. Bovendien kunnen we 5 juli niet komen, omdat ze vanwege de bruiloft ons niet van het vliegveld op kunnen halen. 21 augustus vliegen we weer terug naar Amsterdam.
De dagen kunnen afgeteld worden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 64583

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: