Rustige, regenachtige dagen - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Rustige, regenachtige dagen - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Rustige, regenachtige dagen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

16 Augustus 2008 | Frankrijk, Montesquiou

Hier is waarschijnlijk mijn laatste bericht vanuit Frankrijk. Donderdag is het alweer zover en gaan we (Britt, Mieke en ik) met het vliegtuig naar huis.
Aan de ene kant heb ik wel weer zin om naar huis te gaan, want het is wel fijn om gewoon een toilet en douche in huis te hebben. (Hier gaan we namelijk zeven weken lang naar het sanitairgebouw). Bovendien is het erg rustig op de camping en gecombineerd met het regenachtige weer is er weinig te beleven. Aan de andere kant hebben we het hier nog steeds ontzettend gezellig en ik vind het werken nog steeds leuk. Aan studeren wil ik nog even niet denken, want daar heb ik eigenlijk nog geen zin in!

Pap en mam, sinds jullie zijn vertrokken is het hier niet echt mooi weer meer geweest, jullie zijn dus op het goede moment weggegaan!

Flip, natuurlijk hebben we aan jouw verjaardag gedacht! Ik was alleen een beetje laat met het versturen van mijn kaart, dus het verbaasd mij dat de kaart er al is! Met het zwembad gaat het goed, er zijn nog geen mensen verdronken en het chloorgehalte is nog steeds lastig onder controle te houden! Arnaud spreekt inderdaad vloeiend Nederlands. Het verbaasd mij hoe snel hij de taal leert! Inmiddels spreekt hij Nederlands tegen ons en dit gaat ontzettend goed (ook verleden tijd en voltooid deelwoord enzo!) Je krijgt de groeten van hem, hij heeft het regelmatig op je! Vooral jouw horloge heeft indruk gemaakt, want daar praten we nog steeds over!


Maar ja, nu mijn avonturen van de afgelopen week:

Maandagochtend moest ik netals alle andere maandagochtenden in het winkeltje werken. Helaas was het slecht weer, het regende en onweerde keihard. Als het een paar minuten minder hard regende kwamen alle mensen tegelijk naar het winkeltje om hun brood te kopen. Het was dus een rare ochtend.

Dinsdag, mijn laatste vrije dag, heeft het bijna de hele dag geregend. Ik baalde er wel van, want meer doen dan binnenzitten kon ik niet. Tussen de buien door zouden Elodie en ik gaan tennissen op de tennisbaan in het dorp. Toen het droog was zijn we dan ook keihard naar de tennisbaan gefietst, maar helaas was de baan bezet en konden we weer terug. (Hier op het Franse platteland doen ze niet aan reserveren). Eenmaal op de camping bleek dat de stroom was uitgevallen doordat een boom op de electriciteitskabel was gevallen. Het repareren van de kabel heeft in totaal vier uur geduurd. (Later bleek dat het gerepareerd was met de Franse slag, want donderdag viel de stroom weer voor vier uit uit).Dit is erg lastig aangezien de chalets gebruik maken van electrische kookplaten.
's Avonds zijn Elodie en ik weer naar de tennisbaan gefietst, welke gelukkig niet meer bezet was. We hebben een uur getennisd, leuk om te doen met de gekke Elodie, ookal leek ons spel soms meer op ballenrapen.
Als verrassing arriveerde savonds Justine (de oudste dochter van de eigenaren, die in 2006 en 2007 hier ook heeft gewerkt) met haar vriend Thomas. Erg leuk om haar weer te zien en herinneringen van andere jaren op te halen!

Donderdagavond hadden we weer de table d'hotes. Helaas regende het en moesten we binnen eten. De sfeer van de table d'hotes (iedereen zit bij elkaar aan een lange tafel) was doordat we binnen aten wel een beetje weg. Het animatieteam heeft de taak om de kinderen te vermaken terwijl de ouders eten. Helaas begon het tijdens de renspelletjes te regenen en moesten we de activiteiten in het restaurant doen. We hebben de kleurpotloden en kleurplaten te voorschijn gehaald en hebben mooie tekeningen gemaakt. Het kampvuur zou niet doorgaan, maar omdat veel mensen er naar uit keken, hebben we het toch gedaan en in de regen bij het kampvuur gezeten. Wat een pech dat het de hele avond regende, het hele programma liep in de soep! Het enige voordeel van de regen was dat iedereen snel weer weg ging, waardoor we optijd in bed lagen!

Vrijdag hadden we het badmintontoernooi. Dit was erg leuk omdat er meerdere Nederlandse en Franse badmintonspelers op de camping aanwezig waren. Ook ik heb meegedaan en heb mij in het zweet gewerkt. Twee Franse jongens dachten dat ze wel even van mij zouden winnen. Ik had ze nog niet verteld dat ik al 10 jaar badminton speel, dus de verassing was voor hen groot toen bleek dat ik ze alle hoeken van het veld liet zien! Het was een beetje jammer dat we twee keer het toernooi moesten onderbreken vanwege een zware regenbui, maar het was één van de succesvolste badmintontoernooien deze zomer.

De camping is nu bijna leeg. Er staan nog een paar Franse families op de camping, maar het is erg rustig. Afgelopen weken hadden we steeds 10-20 kinderen bij de knutselclub en sinds maandag is dat aantal verkleind naar 5.

Overdag is het dus rustig op de camping, maar onze nacht was niet zo rustig. Toen we donderdagavond in bed lagen hoorde ik geritsel onder mijn bed. Aangezien wij niet veel kasten hebben, liggen er veel spullen op de grond. Ik baalde van het geritsel heb heb alles op de stoelen gelegd in de hoop van de herrie af te zijn. Helaas heb ik tot 6.00 weinig geslapen, omdat ik steeds wakker werd van het rare geluid. Ik was het helemaal zat, deed de lamp aan (waar Mieke erg blij mee was) en ging op zoek naar het beest. Al snel vond ik degene die mijn nacht zo verstoorde; een pad! Dit diertje zit al een paar weken voor ons huisje, maar was nu naar binnen gekomen. Buiten vind ik beesten niet erg, maar ze moeten niet onder mijn bed zitten! Na wat klungelen hebben we de pad gevangen in een pan (jaja, slim bedacht he!) en buiten weer los gelaten. Daarna heb ik nog heerlijk 1.5 uur geslapen en gedroomd over kikkers!
Achteraf ben ik wel blij dat het een pad was en geen muis (die vreet alles aan en is onmogelijk te vangen), hagedis (ook onmogelijk te vangen) of slang (veel te eng!)
Moeder van Bitt, wat ontzettend leuk dat u mijn verhalen leest! Dit padden verhaal is speciaal voor u, want ik hoorde van Britt dat u zo van kikkers houdt!

Vanochtend heb ik in mijn eentje de ontbijten gedaan. Er kwamen 12 mensen ontbijten en ik heb ze allemaal voorzien van stokbrood, fruitsalade, koffie, thee, jus d'organge, jam, croissants, boter, warme/koude melk enz.
Na de ontbijten heb ik netals andere wisseldagen de chalets gecontroleerd, de afwas in de chalets gedaan en bedden opgemaakt. Na deze zomer ben ik echt all-round inzetbaar!

De komende dagen gaan we alles grondig schoonmaken en opruimen, zodat Marc en Annemieke niet met de troep blijven zitten als het personeel weg is.

Zoals jullie hebben kunnen lezen, stond mijn week in het teken van regen. Hopelijk worden de komende dagen mooier!

Tot snel!

  • 17 Augustus 2008 - 09:40

    Piet Rn Piet:

    Jammer dat het zo'n regenweer was.
    Hopelijk nog een paar mooie dagen.

  • 18 Augustus 2008 - 06:28

    Je Oudste Oom:

    Hoi Suzanne,

    De laaste loodjes wegen het zwaarst, zo ook deze regenachtige dagen! Kun je bovendien reeds aan het Nedelands weer wennen.

    Een goeie reis terug en tot ziens in Grootebroek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 64582

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: