Driemaal is scheepsrecht! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Driemaal is scheepsrecht! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Driemaal is scheepsrecht!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

25 Februari 2008 | Nederland, Grootebroek

Volgens het woordenboek betekent dit gezegde ‘niet opgeven na de eerste of tweede keer’. Dit is op mij van toepassing, want deze zomer ga ik voor de derde keer op Chateau Le Haget werken!

Wie had van te voren verwacht dat ik het campingwerk zo leuk zou vinden, dat ik er er na twee zomers nog geen genoeg van had? Ik niet in ieder geval! Tijdens mijn eerste zomer (2006) dacht ik meerdere keren ‘dit is leuk voor één keer, maar dit doe ik nooit meer.’ Achteraf vond ik het toch wel een hele ervaring en na wikken en wegen heb ik dan ook besloten om voor de tweede keer te gaan. Wel zei ik toen tegen mijn ouders ‘Dit wordt echt de laatste keer hoor, want na twee keer is het tijd voor iets anders!’ Deze tweede zomer (2007) was echter zo leuk dat ik eind augustus met tegenzin naar huis ging.

Afgelopen maanden zat ik in dubio; aan de ene kant wilde ik weer een zomer naar Le Haget, maar aan de andere kant niet. De zomer van 2007 was immers zo leuk geweest, kan dit overtroffen worden? Ook was ik bang dat het werk niet meer zo leuk zou zijn, omdat niets nieuw is, zeker niet als ik de animatie voor de derde keer met Arnaud zou gaan doen. We hoeven niets af te spreken, we gaan weer verder waar we vorig jaar zijn geëindigd. Dit is natuurlijk lekker makkelijk, maar het is geen uitdaging.
Toen ik oude campinggasten (lang leve hyves!) en mijn Franse zusjes Elodie en Anais had gesproken en dacht al alle mooie ervaringen, was ik om: Ik ga voor de derde keer naar Chateau Le Haget! Wel zeg ik nu ‘Dit wordt echt de laatste keer hoor, want na drie keer is het tijd voor iets anders!’ Maar ja, dat zei ik vorig jaar ook……

Ik ben niet de enige die weer teruggaat, want ook mijn mede-animator Arnaud komt weer. Hierdoor is het 'Krullenbollen-team' weer aanwezig!
Ook Loic (de kok van vorig jaar) komt weer. Bovendien komen ook de Brabanders Flip&Fransje weer en dus is de gezelligheid gegarandeerd!

Het enige probleem aan mijn derde Frankrijk-avontuur is dat stomme Biomechanica! Ik moet dat vak dit studiejaar halen om door te mogen gaan met mijn studie. Doordat ik naar Frankrijk ga, mis ik de laatste mogelijkheid om Biomechanica te halen. Terwijl andere studenten eind augustus nog een herkansing hebben, is mijn laatste poging op 4 juli. Waarschijnlijk vertrek ik 5/6 juli naar Frankrijk en zit ik duimen-draaiend in het vliegtuig, te hopen dat ik Biomechanica gehaald heb.

Natuurlijk zal ik jullie ook nu weer via deze site op de hoogte houden!

Laat de zomer maar komen!



Toevoeging 29 februari:
In een paar dagen kan heel veel veranderen. Ik kreeg een telefoontje dat Flip en Fransje helaas toch niet komen Er zal nu iemand anders bijkomen en die persoon (die overigens nog gezocht moet worden) komt ook bij het animatieteam. Iedere dag zal iemand van het animatieteam een niet-animatiedag hebben en in het winkeltje/zwembadbar gaan werken. Ik ben benieuwd.....


Toevoeging 6 maart:
Er gebeurd de laatste weken veel op Frankrijk-gebied. Ik werd weer gebeld, nu met de vraag of ik mee wil zoeken naar een collega. Ik dacht dat het makkelijk zou zijn om iemand te vinden, want ik heb heel vaak gehoord 'goh werken op een camping, dat wil ik ook wel eens doen!' Helaas valt het erg tegen: Het lijkt iedereen wel ontzettend leuk, maar de één kan niet zonder haar vriendje, de ander heeft al vakantieplannen en weer een ander heeft Biomechanicacursus of spreekt geen Frans.
Ik ben dus nog hard op zoek.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 64578

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: