We are family! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu We are family! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

We are family!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

15 Augustus 2009 | Frankrijk, Montesquiou

Het is op dit moment te warm om ook maar iets te doen, dus ben ik naar het kasteel gevlucht. Vandaar dat ik maar weer een verhaaltje schrijf! De afgelopen dagen is de het erg (drukkend) warm en we verwachten binnenkort wel weer een onweersbui. Gelukkig zijn die buien vaak 's nachts en is het daarna gewoon weer supermooi weer!

Inmiddels zijn we hier echt een grote familie. Het is erg gezellig met het personeel en iedereen kent zijn eigen rol binnen de 'familie'. Regelmatig wordt gevraagd of ik de dochter ben van Annemieke (de campingeigenaresse). Ook wordt er wel gevraagd of Elodie mijn zusje is (Nou dat is ze ook bijna, hahaha). Peter in het restaurant is al aangezien als mijn oom, we zijn dus echt een familie!

Inmiddels begint echter bij de hele familie de vermoeidheid een beetje toe te slaan. De lange dagen breken ons op en daarnaast vragen de voorbereidingen voor de bruiloft van volgend weekend heel veel aandacht. Zoals bij een echte familie ontstaan er door die vermoeidheid wel eens wat irritaties, maar gelukkig kennen we elkaar inmiddels goed en blijft het gezellig!

De bruiloft waar ik hierboven over schreef gaat echt een gekkenhuis worden. De maximale grootte van bruiloftsgroepen is 140 personen, maar de groep van volgend weekend zal uit maarliest 200 personen bestaan! Een deel van deze mensen slaapt op de camping, maar iedereen (200!) eet mee. Het wordt echt een gekkenhuis; Zaterdag lunchen en dineren ze in het restaurant en zondag eten ze een ontbijt. We hebben al kleine rekensommetjes gemaakt en de zeven-gangen lunch zal zo'n 1000 vieze glazen opleveren. En dan hebben we het nog niet eens over de borden, het bestek en alle afwas van de andere maaltijden. Iedereen wordt ingezet om te helpen met de bruilift, zo ook ik. We gaan allemaal helpen met het serveren en ik heb dus nog een week om met drie borden te leren lopen. (De keuken is boven, dus we moeten per gang 200 borden de trap af brengen).

Mijn collega Kees is vandaag vertrokken en dus is er een familielid weg. Kees maakte iedere dag het zwembad schoon, hield toezicht bij het zwembad en ondersteunde bij de animatie. We zijn dus iemand kwijt, waardoor Arnaud en ik het zwembad moeten onderhouden. Gelukkig is het op de camping veel rustiger dan vorige weken en gaan we een rustiger animatieprogramma draaien. De camping is gister en vandaag bijna leeggelopen en we hebben weer afscheid moeten nemen van veel leuke gezinnen. Zoals ik al eerder schreef waren er veel Fransen op de camping, de sfeer was erg goed, het waren allemaal erg gezellige Fransen.

Afgelopen donderdag hadden we de laatste table d'hotes (spreek uit als table-dood), dus de tafel is nu dus echt dood, hahaha. Table d'hotes is altijd supergezellig voor campinggasten, er is een buffet en iedereen zit bij elkaar aan lange tafels. De volwassenen drinken en eten de hele avond, terwijl de kinderen na het eten worden vermaakt met spelletjes. Na de spelletjes maken we een kampvuur en worden er liedjes gezongen en snoepjes gegeten. Voor ons een zware avond, want wij moeten de kinderen eten geven en vermaken, maar wel erg waarderend, want iedereen heeft een onvergetelijke avond! De sfeer is altijd erg goed en vrienden worden gemaakt. In de topweken hadden we 170 deelnemers, waarvan 70 kinderen. Het was even een gedoe om met z'n drieeen alle kinderen eten te geven. Afgelopen donderdag was het 'rustig', er waren slechts 45 kinderen. Het lastige toen was dat er Engelsen, Fransen en Nederlanders waren. Na een tijdje waren wij helemaal de kluts kwijt en praatten we alles door elkaar! Toch kwam alles natuurlijk weer goed...

Het seizoen loopt alweer aan zijn eind en we gaan daardoor aankomende week veel opruim en schoonmaakwerkzaamheden doen. Dinsdag ga ik, met collega's en dochters van de eignaren, Justine en Anais naar Toulouse. Wij hebben witte blousen nodig voor de bruiloft en maken er een gezellig dagje weg van. Weer een leuke vrije dag dus!

Nou ik ga de drukkende hitte weer trotseren en ga het kasteel weer verlaten. Tot zover mijn tussendoorse berichtgeving!

A plus tard, tot later en see you later!

• 15 Augustus 2009 - 13:30

Fransje En Flip:

Hoi Suzanne en de rest van onze kennissen daar.

Ja, warm weer en dan nog hard werken ook. Wij weten wat dat betekend en het is voorwaar geen pretje. Maar.... gezellig werken is ook veel waard.
    Ja die bruiloft die er aan zit te komen doet voor wat het vakantiewerk betreft wel de deur dicht.
    Het is goed voor de familie dat deze omzet nog bij het seizoen geteld mag worden nu er nog aardig wat handjes aanwezig zijn.
    Wij leven echt met jullie allemaal mee en hopen, dat, als de balans van dit seizoen wordt opgemaakt, iedereen weer lachend het najaar in kan gaan.
    Doe iedereen de groeten vanuit Nuenen en we zien elkaar.

Fransje en Flip

• 20 Augustus 2009 - 20:22

Els En Piet:

Hoi Suzanne,

De laatste week is begonnen met een druk weekend voor de boeg.
    Maak er nog wat van.
    Het is evengoed snel gegaan al die weken.
    Suzanne bedankt voor die leuke kaart.
    Tot volgende week.

Groetjes Els en Piet