De laatste (zware) loodjes - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu De laatste (zware) loodjes - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

De laatste (zware) loodjes

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

21 Augustus 2009 | Frankrijk, Montesquiou

De afgelopen dagen stonden in het teken van warmte. Zoals ik ook al schreef in mijn vorig bericht, is het hier namelijk gigantisch mooi weer. Rara wat is het; iedere dag 39 graden in de schaduw, te warm om in de zon te lopen, iedereen klaagt over de warmte, gras is vergeeld, water in het zwembad verdampt giga snel en iedereen is energieloos. Het antwoord is inderdaad: Hittegolf!

Afgelopen zaterdag ging ik met Justine en Anais naar Toulouse. Eigenlijk een beetje dom om tijdens een hittegolf naar de warmste stad van Frankrijk te gaan! Het was erg warm in de auto, maar in de stad hebben we veel winkels bezocht met airco, dus daar viel het gelukkig mee. We gingen naar de stad om witte blouses te kopen, die wij nodig hebben voor de bruiloft, maar er zijn uiteraad nog veel meer dingen gekocht! (Ik niet te veel natuurijk, want anders is mijn koffer veel te zwaar). Uiteindelijk hebben we een leuke dag gehad, Toulouse is een geweldige stad om te winkelen!

Afgelopen woensdag had ik er een huisdier erbij: een gifgroene sprinkhaan! Het beest van 6 centimeter groot (nee mam, ik overdrijf niet) zat op mijn gordijn toen ik wilde gaan slapen. Dus ik hing mijn gordijn naar buiten in de hoop dat het beest weg zou springen. Maar nee, in plaats van de vrije natuur te kiezen, draaide het zich om en sprong op mijn bed! Even voor de duidelijkheid, dat is een sprong van vier meter. Ik helemaal verbaasd, poffertje (dat is een scheldwoord dat wij hier gebruiken in plaats van allerlei andere niet nette woorden) hoe krijg ik dat beest hier weg?!? Na een paar sprongen (en half vliegen) van het beest vloog het gelukkig naar buiten en kon ik rustig slapen onder het genot van de geluiden die mijn andere huisdieren maken.....

Er staan deze week veel Fransen op de camping en eindelijk begint het wat te worden met mij! Ik kom erachter dat ik toch wel heel veel versta en mijzelf redelijk verstaanbaar kan maken! Het valt mijn collegas ook op dat ik minder vaak hulp moet vragen omdat ik iemand niet begrijp. Bravo!
Vanaf woensdag hebben wij echt een leegloop op de camping en vanaf vandaag staan er nog maar drie gezinnen op de camping!
Oma, er staat hier een oudere Franse dame die alleen een weekje in een huisje verblijfd. Ze doet mij een beetje aan u denken, regelmatig zit ze op de computer en als internet het niet doet, is ze helemaal bedroefd!

De afgelopen week hebben we weinig animatie gedaan, we hebben veel schoogemaakt en voorbereid voor de bruiloft. Morgen is het echt zover, dan gaat de grote bruiloft beginnen! Gisteren hebben we de hele dag tafels en stoelen getild en schoongemaakt. Nooit geweten dat er zoveel komt kijken bij het inrichten van een terras! 200 mensen op een zo'n klein mogelijke ruimte betekent heel vaak schuiven, passen en meten. Ik voel het aardig in mijn rug, netals mijn collega's trouwens. Pap, je wordt dus wel gemist hier!
Vandaag hebben we de tafels gedekt (zijn we de hele dag mee bezig geweest met 5 personen!). Wow, ook noit geweten dat dat zoveel werk is! Het resultaat is wel supermooi, het bruidspaar was meer dan tevreden!
Morgen komen er 200 mensen lunchen en daarna dineren, vervolgens gaan ze de hele nacht feesten en zondagochtend ontbijten. Het zal dus een heel zwaar weekend worden! Ik heb vanavond even geoefend met het lopen met borden, dus hopelijk laat ik niets vallen. (Met oefenen wel overigens, hahaha).

Gisteren hadden we weer een speurtocht en aangezien we geen andere mensen hadden die verkleed konden gaan, moesten Arnaud en ik zelf verkleed (hè wat vervelend, haha)! Het was het zo leuk! Alle kinderen moesten van hun ouders met ons op de foto en ook de campingeigenaren vonden het helemaal geweldig! Ik had een aladinpak aan en Arnaud een markiezenpak. Echt supermooi! Er zijn fotos gemaak, dus die krijgen jullie wel een keer te zien. Na de speurtocht hadden we een kampvuur. Beetje jammer dat het duo Arnaud en Kees uit elkaar is gegaan. Kees, we missen je echt, want nu moest ik hard meezingen! Verbazingwekkend rende niet iedereen weg, maar kreeg ik zelfs te horen dat ik best goed kon zingen, hahaha! Ik ben gewoon de nieuwe Celine Dion!

Flip, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Piet en Els, veel plezier met jullie feestje. Fijn dat de kaart is aangekomen!

Ik ga beginnen aan de laatste loodjes! Dinsdag ga ik alweer naar huis, dus eerst genieten van de tijd hier. Ik ga zo maar naar bed, want morgen hebben we een zware dag en weinig slaap in de nacht van zaterdag op zondag!

Bonne nuit a tous!
Weltrusten!
Good night!

  • 24 Augustus 2009 - 12:51

    Kees:

    Heey Suzanne! Ik heb met je meegeleefd afgelopen weekend! Is de bruiloft nog goed gegaan?

    Ik begin Le Haget echt te missen. In Nijmegen moet ik steeds aan jullie denken als ik weer een crocswinkel voorbij loop. Ik was er ook heel graag bij jullie laatste kampvuur geweest. Helaas .., nu heb ik maar op een soort bonteavond van mijn studievereniging voor heel veel man Uptown Girl gezongen :P

    Het typen hier in Nederland gaat na zes weken frankrijk heel langzaam, maar dat komt wel weer terug. Nog een hele fijne tijd (laatste daagjes) in Frankrijk!!

  • 25 Augustus 2009 - 09:31

    Reinier:

    Heyy,

    Nu zit het er toch echt op.. je zit al bijna in het vliegtuig opweg naar het noorden. Dat zal even tegenvallen, maar ja na zo een lange tijd moet er toch eens een einde aankomen. Op naar het volgende jaar?!

    Tot snel.

    Xx Reinier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 64533

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: