Hartje hoogseizoen - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Hartje hoogseizoen - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Hartje hoogseizoen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

01 Augustus 2010 | Frankrijk, Montesquiou

Mijn vorige verhaal ging over de vele dieren, waardoor het hier soms wel Artis lijkt. Inmiddels kan ik daar nog heel hoofdstuk aan toevoegen. Onderweg naar uitstapjes heb ik onder andere wilde zwijnen en herten gezien. Echt geweldig, want waar zie je dat nog?! Tijdens de wandeling naar Montesquiou hebben we een slang gezien (nee geen addertje, maar een echte grote slang). Sindsdien let ik wel heel goed op waar ik mijn voet in het hoge gras neerzet, want slangen zijn niet mijn favoriete dieren. Vorige week hebben we een flinke regenbui gehad en de dagen daarna waren overal padden te zien. ’s Ochtends in het zwembad waren we een half uur padden aan het vangen die baantjes aan het zwemmen waren. Op de topdag hadden we maarliefst acht padden in het grote bad, zeven in het peuterbad en drie in het voetenbad. Echt overal waren padden te zien. Ik ben niet bang voor padden, maar vind het toch niet zo fijn om ’s avonds op weg naar het sanitairgebouw een pad onder mijn slipper te verpletten. Een ander diertje, waarmee ik een aanvaring mee heb gehad, is een teek. Tijdens het tafeltennistoernooi zag ik plotseling een teek op mijn bovenbeen, die gelukkig door een campinggast snel verwijderd werd. Tot zover mijn dierlijke avonturen!

De afgelopen week zijn er weer heel veel mensen gearriveerd die hier al vaker waren geweest. Vele blije gezichten bij binnenkomst en kinderen die staan te juichen dat wij (Kees en ik) er weer zijn! Daar tegenover staan huilende kinderen (en volwassenen) bij vertrek. Op zo’n moment zeggen we tegen elkaar: Yes, we doen het goed!! Veel vertrekkende mensen garanderen dat ze nog een keer terugkomen, want ze kijken terug op een geweldige vakantie! Dan zeggen we weer: Yes, we doen het goed!!
Ik krijg veel goede reacties dat ik hier weer ben. Het verbaasd mij dat gasten nog dingen over mij weten, bijvoorbeeld wat ik studeer. Het komende studiejaar kan ik vullen met uitstapjes door heel Nederland. Utrecht, Nijmegen, Hilversum, Heiloo en de Achterhoek. “ Suzanne, als je in de buurt bent, ben je van harte welkom!” Ook de Fransen hier in de Gers beginnen mij te herkennen. Laatst werd ik voorgesteld aan een buurman, waarna die meneer antwoordde; “ Ja maar ik ken haar wel hoor! Zij is inmiddels meubilair van de camping!”

Afgelopen woensdag heb ik een geweldige dag gehad. Op mijn vrije dag ben ik met mijn ouders en broertje naar Cirque du Gavarnie geweest. Na ruim twee uur rijden, kwamen we aan in het hart van natuurpark de Pyreneeën. Daar hebben we de makkelijkste wandeling uitgekozen (die overigens bestond uit twee en een half uur bergjes klimmen in de volle zon) en zijn naar de ‘cirkel’ gegaan. Na een geweldige wandeling langs watervallen en door de mooie natuur kwamen we aan in een cirkel van watervallen. Overal om ons heen waren watervallen, waarvan de grootste watervallen van Europa. Echt GEWELDIG! Het enorme geweld waarmee het water honderden meters naar beneden valt, is echt onbegrijpelijk. We hebben onze flesjes gevuld in één van de watervallen en hebben genoten van heel koud en natuurlijk water om de dorst te lessen. Terwijl het enorm warm was (+30 graden) hebben we een bizarre ervaring opgedaan, door te wandelen over een sneeuwbrug. Wat een dag……

De afgelopen week was het erg druk op de camping, we hebben heel veel deelnemers aan de activiteiten en daardoor is het erg gezellig. Af en toe zitten we echter wel met onze handen in het haar, want het is even schrikken als er 22 kinderen tegelijk komen knutselen, 35 mensen komen waterpoloen of maarliefst 45 kinderen mee willen doen met de spelletjes! Toch zorgen die enorme aantallen ook voor leuke momenten. Zoals afgelopen donderdag tijdens de speurtocht: Prins Kees was zijn prinses kwijt en samen met een hele groep kinderen ging hij op zoek naar de prinses. Uiteindelijk vonden ze prinses Suzanne in de toren van het kasteel. Wie wil dat nu niet; in een mooie prinsessenjurk in de kasteeltoren zitten?

Tot later!

PS Ik ga binnenkort proberen fotos te plaatsen.

  • 01 Augustus 2010 - 12:56

    Margreet:

    De thuiskomst was echt op zijn hollands, met regen. De zonnebloemen zijn niet 'rood' maar vaal geel. Ze zijn wel hoog. De kallebassen groeien ook erg goed.
    Geniet van het mooie weer in Frankrijk.

  • 02 Augustus 2010 - 20:31

    Els En Piet:

    Het is lekker druk en gezellig zo hoort het ook en dat word ook nog gewaardeerd dus dan doen jullie het goed.
    Nick is naar de kermis geweest in Grootebroek en vond het geweldig hij heeft in de botsauto's gezeten met Esther.
    Hier gaat alles goed de groetjes aan je vader en moeder en Rogier.

    Groetjes Els en Piet

  • 07 Augustus 2010 - 16:32

    Mary:

    Hallo Suzanne
    Net al je verhalen gelezen.Je kunt niet zeggen dat de vacantie ongemerkt aan je voor bij gaat.Wij zijn vrijdag
    6 aug.weer thuisgekomen na een heel afwisselende vacantie.Maandag weer aan het werk. Groetjes aan je pa,moe en "gipsen broertje" (misschien zijn ze onderhand al thuis.Groetjes Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 64547

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: