Wilde televisiesterren in de Gers - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Wilde televisiesterren in de Gers - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Wilde televisiesterren in de Gers

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

11 Augustus 2010 | Frankrijk, Montesquiou

Bekende Nederlanders in het dunst bevolkte gebied van West-Europa. Ik zie jullie denken: 1. Waar is het dunst bevolkte gebied van Europa, 2. Welke BN’ers zijn daar geweest en tot slot 3. Waarom gaan die BN’ers naar dat gebied? Het dunst bevolkte gebied van West-Europa is de Gers, het departement waar ik mij momenteel bevind. In de afgelopen twee weken hebben wij hier op de camping meerdere bekende Nederlanders mogen verwelkomen, die aan het genieten waren van een rustige vakantie in prachtige natuur. Dat is aardig gelukt, want zij zijn (voor zover ik weet) goed met rust gelaten. Nu heb ik alleen op de tweede vraag geen antwoord gegeven, dus jullie zullen wel nieuwsgierig zijn welke sterren hier zijn geweest. Erben Wennemars met zijn gezin, een actrice uit GTST, Saar Koningsberger (TMF) en zelfs een hele filmploeg van RTL. Deze filmploeg was bezig met het filmen van een nieuw televisieprogramma over fietsvakanties. Gedurende één dag hebben zij opnames gemaakt van onze camping en mijn collega Kees zag het helemaal zitten. Hij wilde erg graag op tv komen en hoopte dat hij geïnterviewd zou worden. Dat zij niet kwamen voor de camping en al helemaal niet voor het animatieteam, mocht de pret niet drukken, hij bleef hoop houden. Toen de filmploeg ’s avonds allang weer weg was, hebben wij (al het personeel en campinggasten) een enorm goede grap uitgehaald bij Kees. Wij hadden hem wijs gemaakt dat de filmploeg hem zou komen filmen. En zo gebeurde het dat hij schone kleding aan ging doen, een tekst ging instuderen, geen tijd had om te dineren en smsjes naar het thuisfront verstuurde. Dat het echter een grap was, had hij niet door. Wij hebben hem bijna vijf uur lang in de maling genomen en de grap liep steeds meer uit de hand, doordat tientallen mensen in het complot zaten. Kees ging voor de filmploeg mee wandelen naar het dorp en glazen wassen in het restaurant, omdat hij echt dat hij gefilmd zou worden. Ik heb nog nooit zoveel gelachen als die avond! (Voor een uitgebreidere versie van de grap, kunnen jullie kijken op www.keesreusen.nl).
Inmiddels is de rust op de camping alweer een beetje teruggekeerd. Sinds vorige week donderdag loopt de camping leeg en daardoor neemt de animo voor de activiteiten steeds meer af. Wel erg leuk is dat er sinds zaterdag meerder Spaanse gezinnen op de camping staan. In al die zomers die ik hier werk, heb ik niet vaak Spaanse gasten gezien, laat staan zoveel tegelijk. We hebben nu dus bij de activiteiten minimaal zes Spaanse kindjes. Aangezien mijn Spaans niet verder ging dan ‘ola!’ en ‘ un, dos, tres.’, was dat in het begin best een beetje lastig! Inmiddels hebben we al heel wat voortjes geleerd en kunnen we allerlei woordjes (goed zo, mooi, knippen, schaar, lijm, plakken, tekenen enz) in het Spaans zeggen. Sindsdien hebben we er echte fans bij, want waar we ook zijn, van alle kanten horen we de Spaanse kindjes roepen; Ola, Soezana!
Deze week hebben we de laatste echte week, vanaf zaterdag is er namelijk geen animatie meer. Mijn andere collega’s gaan ook rond dit weekend weer naar huis. Volgende week ga ik allemaal andere klusjes doen, zoals het voorbereiden van de bruiloft, maar voor heel veel schoonmaken en opruimen!
Vorige week ben ik met mijn ouders en broertje naar Toulouse geweest. Dat is een erg leuke en mooie stad, met heel veel winkels. Het was erg gezellig om alweer iets leuks te doen op mijn vrije dag. Vandaag heb ik voor het eerst sinds weken echt een luie vrije dag. Ik heb uitgeslapen, de was gedaan, vervolgens weer een siesta gedaan en vanmiddag voor al het personeel poffertjes gebakken. We zijn ruim twee uur bezig geweest, maar ze waren echt superlekker. Het gevolg is wel dat ik hier met een heel vol gevoel achter de computer zi. Ik denk dat ik vanavond niets meer hoef te eten!

Tot slot nog een raadsel: Wat is het toppunt van inburgeren hier op het Franse platteland? Denk daar maar even over na.....
A bientot!

  • 12 Augustus 2010 - 15:14

    Kees:

    Hee Suzanne, mooi verhaal weer! Heb ondanks jullie samenzweringen toch een leuke avond gehad, de avond van dé grap! Dankjewel ook voor het schrijven van de gastblog op keesreusen.nl!

    Nog bedankt voor de poffertjes, mhhmmmmm !!!

  • 14 Augustus 2010 - 11:17

    Elodie:

    Haha die grap was echt goed !!

  • 15 Augustus 2010 - 13:25

    Jenette:

    Hoi Suus, Wij zijn afgelopen week weer terug van vakantie. We hebben het lekker gehad en gaan maandag weer aan de slag. Heb net al je verslagen gelezen. Het leest zo lekker weg. Je maakt toch wel wat mee, hé. Erg leuk allemaal. Geniet nog even van je iets rustigere dagen en tot gauw weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 64576

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: