Encore six journées! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Encore six journées! - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Encore six journées!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

28 Juni 2009 | Nederland, Grootebroek

Als jullie volgende week zaterdag bij ons huis de vlag uit zien hangen, dan weten jullie genoeg. Het is dan weer zover, ik vertrek voor 7,5 week naar Frankrijk! Netals de drie vorige zomers ga ik op Le Haget de animatie en daarnaast allerlei andere dingen doen. Rogier (mijn broertje) vindt het wel lekker rustig dat ik weg ga, dus hij wil de vlag uithangen. Ondertussen weet ik dat hij mij wel gaat missen hoor! (haha)

Frankrijk is veruit de meest favoriete zomerbestemming van de Nederlanders. 40% van alle buitenlandse kampeervakanties worden doorgebracht in Frankrijk, wat inhoudt dat ruim 1,5 miljoen (!) Nederlanders deze zomer naar Frankrijk gaan. Gelukkig komen die niet allemaal naar Montesquiou, want dan overleef ik de zomer (vrees ik) niet. Ik ben wel erg benieuwd welke campinggasten er deze zomer zullen komen, vooral of er mensen van vorige jaren weer terugkomen; de badmintonnende broers uit Parijs, meneer snor, de familie uit Weert, de acteur met zijn schattige dochter, de Belgische meneer die aan het eind van zijn vakantie liet merken toch wel Nederlands te kunnen spreken terwijl ik drie weken lang veel moeite deed om Frans tegen hem te praten, het gezin met vijf kinderen en ga zo maar door! Er zijn zoveel mensen waaraan ik nog een herinnering heb!

Zoals de meesten van jullie weten vlieg ik samen met Kees (mijn francofiele en badmintonnende collega) vanaf Airport Brussels Charleroi naar Pau. De vlucht is niet helemaal ideaal, maar gelukkig heb ik voor alle probleempjes een oplossing gevonden.
Ik mag maar 15 kilo bagage mee, de vakantiegangers onder jullie zullen begrijpen dat het een groot probleem wordt om voor 7,5 week spullen mee te nemen in een koffer van maximaal 15 kilo. Van meerdere kanten heb ik bovendien gehoord dat de mensen van RyanAir erg streng zijn, dus ik zal mij echt aan die 15 kilo moeten houden. Gelukkig komen de buren (John, Margreet, Joyce en Anouk) 5 dagen na mij op de camping aan. Zij zullen dus wat bagage voor mij mee nemen!
In de nacht van vrijdag op zaterdag brengt mijn vader mij naar Brussel. Rond half 9 moet ik op het vliegveld zijn en we moeten dus (helaas) heeeeel vroeg vertrekken. Mijn wekker zal rond 3.45 gaan, maar doordat ik de avond ervoor mijn propedeuse-uitreiking op school heb, is er geen andere mogelijkheid. Aan de ene kant ben ik natuurlijk superblij dat het mij gelukt is om alle tentamens dit jaar te halen en dus mijn propedeuse te mogen ontvangen, maar aan de andere kant komt het wel een beetje slecht uit.

Vorige zomer is mij verteld dat ik soms wel een kluns ben in het restaurant. Iedereen kon daar gelukkig wel om lachen, want tja, daar was ik ook niet voor aangenomen! Een paar weken terug heb ik gewerkt aan mijn horeca-ervaring. Mary, een vriendin van mijn moeder, was met haar bloemisterij verhuisd en opende het nieuwe pand. Tijdens deze erg gezellige avond zorgde ik, met twee anderen, voor de catering. Ik heb dus weer gevoeld hoe het is om heel veel glazen wijn in te schenken, rond te lopen met dienbladen en honderden glazen af te wassen!

De afgelopen week heb ik lekker vrij gehad en heb genoten van allerlei leuke dingen waar ik de afgelopen maand geen tijd voor heb gehad. Zondagmiddag ben ik met Jacqueline (een studiegenootje die gaat emigreren naar Zweden) naar het Zuiderzeemuseum geweest. Erg leuk om daar weer eens rond te lopen, want dat was een tijd geleden! Dinsdag ben ik naar de VU geweest om daar de bachelor onderzoekspresentaties van oud-studiegenoten Bewegingswetenschappen te zien. De presentatie ging erg goed en om dat te vieren hebben we samen gegeten! ;) Woensdag ben ik met Rogier en mijn moeder wezen fietsen op Texel. De dag begon erg koud en grijs, maar we hebben de wind (windkracht 5) verslagen en hebben ruim 45 kilometer gefietst door bossen, duinen, weilanden en over dijken. We hebben Zeehondenopvangcentrum Ecomare bezocht en hebben pootje gebaad op het Texelse strand. Leuk om een nieuw deel van Nederland te ontdekken! Tot slot ben ik vrijdag met Renate (vriendin van middelbare school) naar Enkhuizen geweest, daar hebben we lekker gegeten en wat rondgelopen. Al met al een gezellige maar drukke week dus!

De komende week ga ik spullen bij elkaar zoeken en allerlei andere klusjes doen, zoals batterijen opladen, boodschappen doen, mp3-speler vullen, naar de kapper, een cd met kinderliedjes maken enz. Donderdag hebben we Rogiers HAVO diploma-uitreiking en vrijdag mijn propedeuse uitreiking. Aankomende week zal dus voorbij vliegen en voordat ik het weet is het zaterdagochtend en tijd om te vertrekken.

Momenteel is het in Frankrijk erg mooi weer, ik heb al gehoord dat het waarschijnlijk één van de warmste zomers in jaren zal worden. Ik ben dus erg benieuwd, ik heb liever hoge temperaturen dan die vreselijke stormen van vorig jaar! De weersverwachting voor de komende twee weken (http://www.zoover.nl/frankrijk/midi-pyrenees/montesquiou/weer#tabs) is gelukkig erg goed, de temperatuur ligt rond de 29 graden!

Om te voorkomen dat ik, net als andere zomers, erge hooikoorts aanvallen krijg met ontstoken ogen en doktersbezoeken tot gevolg, ben ik bij de dokter geweest om antihistaminica (anti-allergie medicijn). Helaas ging dit niet zo gemakkelijk en kwam er vanalles bij kijken. Inmiddels ben ik een bloedonderzoek rijker, weet ik dat ik allergisch ben voor bloem en boompollen (helemaal niet verassend, want dat wist ik al) en heb ik voor twee weken antihistaminica gekregen. Beetje jammer dat de dokter slechts voor 15 dagen medicijnen mee mag geven en ik dus de andere vijf weken geen anti-hooikoorts medicijnen heb. Waarschijnlijk wordt het toch weer een doktersbezoek in Frankrijk. (Waar datzelfde medicijn trouwens wel vier keer zo goedkoop is als hier in Nederland)

Waar ik andere zomers steeds rond 20-21 augustus terugkeerde naar Nederland, zal ik deze keer nog iets langer blijven. (Ik vond 7 weken niet genoeg, hahaha). Aangezien er in het weekend van 21-23 augustus nog een bruiloft op het park is, zal ik pas 25 augustus op het vliegtuig naar huis stappen. Dit was een risico, omdat er een kans was dat ik 24 of 25 augustus een herkansing zou hebben. Gelukkig heb ik die niet en hoef ik mij daar dus geen zorgen over te maken.

Voor de liefhebbers hier de foto’s van vorig jaar:
Het kasteel en het park:
http://picasaweb.google.nl/suzannefolmer/CampingEnHotelChTeauLeHaget?authkey=Z-RP2EuiqaM#
Montesquiou en omgeving:
http://picasaweb.google.nl/suzannefolmer/MontesquiouEnOmgeving?authkey=iwxI63YmB1I#
Animatie:
http://picasaweb.google.nl/suzannefolmer/AnimatieOpLeHaget2008?authkey=ovp_O8GV2N4#

Zo, dit was een heeeel lang verhaal, maar nu is iedereen weer op de hoogte. Mijn volgende bericht zal ik in Frankrijk schrijven. Ik hoop weer netals vorig jaar wekelijks een stukje te kunnen schrijven. Het is leuk om te horen dat ik een aantal fanatieke lezers heb, waaronder mijn oma die regelmatig kijkt of ik alweer een bericht heb geschreven. Natuurlijk vind ik het leuk als jullie berichten achterlaten, zodat ik op de hoogte blijf van het ‘normale’ leven! ;)

Tout le monde une bonne vacance et à plus tard!

  • 02 Juli 2009 - 16:19

    Elodie:

    Haha er staat wel 29 graden maar gisteren was het hier 32 graden in de schaduw ! Tot zaterdag !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 64539

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: