Rennen en vliegen, het is hoogseizoen! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Rennen en vliegen, het is hoogseizoen! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Rennen en vliegen, het is hoogseizoen!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

04 Augustus 2009 | Frankrijk, Montesquiou

Het is weer dinsdagavond, weer tijd voor een nieuw bericht uit Montesquiou!

Mary, fijn dat het geluk is om mijn verhalen te lezen, ik vind het leuk om steeds meer lezers te hebben.
Piet en Els, de temperatuur in Grootebroek lijkt dus wel een beetje op de temperatuur hier!
Iedereen krijgt de groeten van mijn ouders, zij zijn zondagavond aangekomen en gaan nu genieten van een paar rustige dagen op de camping.
Het is helaas niet gelukt om foto’s te plaatsen, ik ga binnenkort weer een poging doen.
Ankie, ik kan mij niet herinneren wie jij bent, maar als je op de camping bent geweest, dan zal ik je van gezicht wel kennen. Zou je even kunnen verduidelijken wie je bent, ben nu eigenlijk wel heel nieuwsgierig!

De afgelopen week was erg hectisch, het was erg druk op de camping. Op dit moment staat de camping helemaal propvol. Passanten die voor een paar dagen langskomen, moeten we soms helaas weigeren. We draaiden met de animatie overuren, er is veel animo voor ons volle programma (soms bijna non-stop activiteiten van 10.00-22.00). Afgelopen zaterdag zijn er veel mensen weggegaan, die eigenlijk nog helemaal niet weg wilden. Veel lovende woorden over de camping, over de geweldige animatie en over het schitterende park. Het klinkt gek, maar het is soms gewoon lastig om afscheid te nemen van gezinnen. Aan het eind van het weekend waren de gezinnen uitgezwaaid, hadden wij een stapel bedankkaarten, tekeningen en andere geschenken. Op zo’n moment weet ik weer waarom we hier zo hard werken; de tranen bij mensen die vertrekken betekenen dat wij het hier veel te leuk voor de mensen maken! Even een citaat van een tekening: “Lieve Suzanne, Bedankt voor de geweldige dagen op de camping, we gaan je erg missen en hopen dat je er volgend jaar weer bent. Wij komen in ieder geval weer!” Een andere leuk citaat: “Ik vind het knap dat jullie er nog zo fit en stralend uitzien, jullie organiseren zo veel activiteiten!”

Dit waren een paar leuke momenten van afgelopen week, maar de drukte brengt ook minder leuke momenten met zich mee. Er waren een paar erg drukke kinderen op de camping, die alles deden wat niet mocht; bladeren uit de 100 jaar oude boom plukken, met steentjes gooien, rennen bij het zwembad en ga zo maar door. De mensen die mij goed kennen, weten dat ik heel veel geduld heb. Ik heb alleen wel een maximum en dat punt werd woensdag bereikt. Na een paar dagen politieagent gespeeld te hebben waren wij er helemaal klaar mee en zijn streng gaan optreden. Toen de kinderen, na vier keer vragen om te stoppen, nog doorgingen met steentjes gooien, was de maat vol! Voor het eerst in vier zomers hebben we kinderen weggestuurd (het gevolg: boze ouders). Een andere avond zijn we eerder gestopt met de animatie omdat (helaas) weer de drempel werd bereikt; na 5 keer netjes vragen om stilte om een spel uit te leggen (het moet wel stil zijn om een spel uit te leggen aan 30 kinderen), schreeuwde iedereen er nog steeds door heen. Jammer voor hen, einde animatie van die avond en een vrije avond voor de animateurs. (Waar we eerst van baalden, maar wat achteraf toch wel fijn was).

Even over het eten hier. De koks hebben erg veel plezier in hun werk en experimenteren er op los. Afgelopen week hebben we tonijnbrood (klinkt vies, maar is echt heerlijk), gekookte meloen (klinkt ook raar, maar is ook heerlijk) en everzwijn (Door ons Poemba (Lion King) genoemd; “ We eten Poemba vanavond”) gegeten.

Waar deze site allemaal wel niet goed voor is, er kwam iemand naar mij toe; “He, jij bent Suzanne, jou ken ik van internet, van je site! Door jou site hebben wij definitief gekozen voor een vakantie op deze camping!”

Het liedje van deze zomer is Het is een Nacht van Guus Meeuwis. Mijn Franse collega Arnaud, die zichzelf Neder-Frans noemt omdat hij al goed Nederlands praat, kan het zingen en spelen op zijn gitaar. Inmiddels zingen we de hele dag door dat liedje, maar wel met aangepaste tekst. Tijdens de afwas zingen we; “ Het is een afwas, en we vinden het niet leuk! Het is een afwas, en het is veel te veel! Het is een afwas waarvan ik dacht dat ik het nooit doen zou, maar vandaag weet ik het zeker, dit doe ik noo-oooit meer!” Inmiddels hebben we heel veel versies, maar daar zal ik jullie niet allemaal mee vermoeien.

Zondag hadden we een Jazzavond in het restaurant. Helemaal uitverkocht, 150 mensen kwamen bbqen en genieten van een Jazzband. De hele dag zijn we beziggeweest met het voorbereiden van de avond. Ik heb mij nooit gerealiseerd dat er zoveel komt kijken bij een thema-avond! De hele middag stoelen gesjouwd, tafels schoongemaakt, terras indelen, 150 keer bestek in een servet rollen en alle andere dingen klaarzetten. Maar het was voor een goed doel; de avond was een heeeeel groot succes! Iedereen heeft genoten! Ik heb tijdens de bbq de borden uitgedeeld, de bbq aangevuld en vervolgens geholpen met tafels afruimen; lege glazen en borden weghalen. Ik heb gewoon leren lopen met drie (of meer) borden!. Het was een lange avond (Jeetje wat blijft er een afval over!), maar ik heb ontzettend veel geleerd!

Vandaag ben ik met mijn ouders, broertje Brocolli (die bijnaam van vorig jaar wordt nog steeds gebruikt) en Elodie (de 13-jarige dochter van de eigenaren) naar de Pyreneeen geweest! John, Margreet en heel veel andere campinggasten hadden mij zo enthousiast gemaakt, dat ik daar zeker een keer naartoe wilde! Ik ben nog nooit in ‘echte’ bergen geweest en keek mijn ogen uit! We zijn over de Col de Tourmalet gereden, die bekend is van de Tour de France en zijn met een kabelbaan naar het hoogste punt van de Pyreneeen geweest (Pic du Midi). Het was helemaal helder, dus echt supermooi! Bovenop die berg was het 13 graden, maar de zon was superfel. We zijn tijdens de autorit regelmatig gestopt om te kijken bij de loslopende schapen, koeien, ezels en lama’s, monumenten en schitterende uitkijkpunten; Een geweldige dag dus! Op de terugweg zijn we nog even snel Lourdes in geweest. Ik ben daar twee weken geleden geweest en vond dat mijn ouders dat ook even moesten zien. Als je door die stad rijdt, moet je toch even uitstappen en een bezoek brengen aan de ‘poppenkast’ die La Grotte de Lourdes heet!

Nou, ik ben 45 minuten en weer een heel lang verhaal verder. Dit was het weer voor vandaag! Ik zit alweer op de helft van mijn tijd hier en zoals jullie lezen, heb ik het reuze naar mijn zin!

Ik zal proberen om binnenkort een tweede poging te doen om fotos te plaatsen, nog even geduld dus!

Nog even een tip: mijn collega Kees, schrijft ontzettende grappige verhaaltjes over zijn tijd hier in Frankrijk: http://www.keesreusen.com/lang/nl/category/vakantiewerk/

A Bientot!

  • 05 Augustus 2009 - 13:14

    Reinier:

    Hey Suzanne,

    leuke verhalen wederom.
    veel plezier nog. mijn vakantie zit erop morgen terug naar NL.

  • 05 Augustus 2009 - 13:17

    Reinier:

    Hey Suzanne,

    leuke verhalen wederom.
    veel plezier nog. mijn vakantie zit erop morgen terug naar NL.

  • 05 Augustus 2009 - 16:17

    Margreet En John :

    Hoi Suzanne,
    Super dat je met je ouders naar Pic du midi bent geweest!! en naar Lourdes. Zo onderneem je nog eens wat in deze werkvakantie.
    Groeten.

  • 06 Augustus 2009 - 13:22

    Wendy:

    Heej Suzanne,

    Leuk om je verhalen te lezen en wat je daar allemaal meemaakt.
    Je foto`s zijn ook mooi.
    Nog veel werkplezier.


  • 07 Augustus 2009 - 17:36

    Roos:

    Ahh echt superleuk om dit te lezen!! Heb van Jasmijn ook weer allemaal leuke verhalen gehoord en vind het zoo jammer dat ik er niet geweest ben dit jaar! Heeeel veel plezier nog daar!

  • 08 Augustus 2009 - 19:29

    Esther:

    Hoi Suzanne,

    Wat een leuke verhalen. Zo te lezen heb je het enorm naar je zin.
    Leuk dat je deze keer ook zelf iets ziet van de omgeving.

    Groetjes Esther en een hele dikke kus van Nick

  • 10 Augustus 2009 - 12:13

    Ankie:

    Hoi Suzanne,

    Ik weet niet of jij mij kent. Twee jaar geleden stond ik een weekje met mijn ouders op Le Haget, maar wij zijn er zelf veel op uitgetrokken om dingen in de omgeving te zien. Hebben wel eens in het restaurant gegeten. Ik was aan het googelen en kwam op deze site uit, naast de officiële site van de camping. Kan me jou nog wel herinneren. En het is leuk zo weer iets over de camping te lezen.
    Heel veel plezier nog!!!

    Ankie

  • 11 Augustus 2009 - 19:56

    Mary:

    hoi Suzan,
    Leuk dat je m'n mail gekregen hebt.Fijn dat je zoveel waardering krijgt voor je werk, en dat het zo druk is. Verveel je, je niet.Wij gaan morgen weg(12 aug.)De stacaravan verkocht en via marktplaat een Karsten oppomptent gekocht.Origineel naar de camping,waar wel honden mogen komen t/o onze vorige camping.Ben druk aan het pakken.Bedank je moeder nog even voor de kaart.
    Groetjes Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 64552

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: