Vive Le Haget! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Vive Le Haget! - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Vive Le Haget!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

28 Juli 2009 | Frankrijk, Montesquiou

Er is alweer een week voorbij, een drukke week met een compleet volle camping! Om aan te geven dat ik mij niet hoef te vervelen, hier even een paar voorbeeldjes; 30 kinderen bij de knutselclub, 25 mensen bij waterpolo en bijna 40 kinderen bij de avondspelletjes! Zondagochtend stond ik in het winkeltje en heb 90 croissants verkocht (als ik er mee had, had ik er nog meer kunnen verkopen, want de vraag was enorm!)
Afgelopen donderdag hadden we de grootste table d'hotes ooit; 120 mensen (waarvan 40 kinderen) kwamen eten in het restaurant! Het is ons gelukt om alles in goede banen te leiden en iedereen was superenthousiast. Het was wel even rennen en vliegen, de kindertafel was hardstikke druk en de keuken maakte overuren, waardoor het wel iets langer duurde dan normaal. Aanstaande donderdag wordt het waarschijnlijk weer zo druk, ben benieuwd of we het record van 120 mensen gaan verbreken!

Vorige keer schreef ik over de Franse triviant die wij op een avond hebben gespeeld. Deze week hebben we stapelwoord gespeeld (in het frans!). Was wel lastig hoor, aangezien mijn woordenschat niet groot is en ik de woorden die ik ken, niet kan schrijven...

Donderdag bij het boomklimmen kreeg ik een uitdaging! Omdat ik daar inmiddels kind aan huis ben en het het beetje saai wordt om alle banen steeds te doen, mocht ik een nieuwe kabelbaan van 160 meter uitproberen! Supergaaf over een weiland. Was eerst wel een beetje bang, aangezien het een attractie met (nog) een hoger aantal ongelukken dan de andere banen. O jee, ik zag mijzelf al terugkomen op de camping met een gebroken been ofzo... Toch maar gedaan en het was super (en nog belangrijker; ik ben nog heel, hahaha!).

Afgelopen week hebben we meerdere keren pruimen geplukt. Het plukken is niet vervelend om te doen, maar het ontpitten is echt terrible! Vrijdag hebben we met z'n drieen twee uur lang pruimen ontpit. Maar 's avonds wisten we weer waarom we dat hebben gedaan; de pruimentaart (met een moeilijke franse naam) was echt delicieux!

Gister hebben we iets nieuws geintroduceerd: de slipperdans! Drie keer in de week gaan we 's middags met alle campinggasten de slipperdans doen: een dans rondom het zwembad, klappend met de slippers die je in je handen hebt, met een vreselijk in je hoofd blijvend zittend muziekje. (moeten jullie maar even zoeken op youtube; la danse des tongs http://www.youtube.com/watch?v=Wbi-7Dc3bI0). We zijjn hier overigens erg muzikaal. Mijn collegas Kees en Arnaud vormen een geweldig duo; kees kan mooi zingen en Arnaud kan zingen en gitaar spelen. 's Avonds wordt vaak gerepeteerd voor het kampvuur en het repetoire wordt steeds groter; naast de franse bekende chansons wordt natuurlijk ook Rosanne van Nick en Simon gezongen (ik kom echt nooit meer van dat liedje af volgens mij...)

Zaterdag hadden we de grootste wisseldag van dit seizoen. 14 chalets kwamen vrij en ik heb uren rondgereden in het golfkarretje ( heel vervelend werk, hahaha) om inventarissen aan te vullen, lakenpakketten rond te brengen en andere dingen te koerieren.

Afgelopen weekend was hier een groot salsafestival in de buurt. Uit heel Europa kwamen toppers naar dit festival en enkele overnachhten op onze camping. Zaterdagavond ben ik met het andere personeel naar het festival geweest en hebben we salsa gedansd (voor zover we dat konden, hahaha). Een campinggast, gekomen voor de salsa schreef een mooi stukje in het gastenboek van de camping: Hij vond het helemaal geweldig, de vele nederlanders op de camping vond hij positief (die zijn erg vriendelijk en geven de fransen een echt vakantiegevoel). Zijn samenvatting van zijn vakantie was:
Vive Le haget!
Vive le Hollande!
Vive La Salsa!
Vive Le Gers! (De provincie hier)

Vandaag had ik weer een vrije dag en ben begonnen met huishoudelijke taken; de was, bed verschoond, mijn huisje stofgezogen en geprobeerd om een gat dicht te maken (zodat er minder hagedissen en ander kruipend spul mij lastig komt vallen.
Ik heb deze zomer wel een beetje mazzel. Iedere vrije dag heb ik wel iets te doen. Vorige week met mijn collega winkelen in Auch, die week ervoor met de buren naar Lourdes en vandaag ben ik met de ouders van Kees (mijn collega) naar een meertje hier in de buurt geweest. Heerlijk, echt een vakantiegevoel! Het was weer supermooi weer, dus echt vakantie! Ik heb al jaren niet meer gezwommen, omdat ik niet goed tegen chloor kan, maar vandaag heb ik een druk genomen in het heerlijke water van het meertje!

Nou dit was het weer voor vandaag, ik ga nog wat fotos plaatsen.

Tot de volgende keer!

  • 01 Augustus 2009 - 17:25

    Karin:

    klinkt allemaal echt super leuk! ben benieuwd naar de foto's! veel plezier nog!

  • 03 Augustus 2009 - 20:20

    Mary:

    eindelijk heb ik het voor elkaar gekregen hoor
    we genieten van je verhalen.Vervelen zul je
    je niet gauw. Nu nog even zoeken of ik nog wat foto's vinden kan.
    Veel plezier verder en werk ze. Groeten aan de rest als ze al op de camping gearriveerd zijn.
    Mary

  • 03 Augustus 2009 - 20:59

    Els En Piet:

    Hoi Suzanne leuk om je verslag te lezen,nu een berichtje van ons van het thuisfront.Zijn je vader en moeder en Rogier al op de camping en is je vader dan weer aan het klussen bij jullie.
    Hier is alles goed zijn net weer terug van de camping (Putten) om op Nick te passen.
    Nick heeft er weer een blauwe plek bij nu op zijn hoofd want hij wilde thuis met zijn 3 wieler naar buiten en viel met zijn hoofd op de grindtegels.
    Het word deze week weer zomer bij ons de temperatuur loopt langzaam open en is donderdag 28 graden.
    Dat was het weer even vanuit Grootebroek groetjes aan iedereen.


  • 04 Augustus 2009 - 12:02

    Ankie:

    Goh wat leuk om te lezen allemaal. Ben ook op de camping geweest, en kijk er met veel plezier op terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 64559

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: