De start van het seizoen - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu De start van het seizoen - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

De start van het seizoen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

14 Juli 2010 | Frankrijk, Montesquiou

Inmiddels zit ik hier alweer bijna twee weken en die tijd is voorbij gevlogen! De afgelopen weken zijn we vooral bezig geweest met schoonmaken en voorbereiden van het ‘ echte’ seizoen. Na heel veel spullen te hebben opgeruimd, spinnenwebben te hebben verwijderd en tafels te hebben schoongemaakt, was de camping zaterdag helemaal klaar voor het hoogseizoen. Vanaf zaterdag zijn er vele campinggasten gearriveerd en zondag zijn we begonnen met het echte animatieprogramma. Er zijn heel veel campinggasten terugekomen van vorig jaar en dat is echt ontzettend leuk om die mensen weer te zien. Iedereen is zo blij om weer terug te zijn op de camping! Het toppunt was wel een familie die hier in 2006 ook was geweest. Ik stond zaterdag in de tuin te werken en hoorde opeens; “Huh, zal dat Suzanne zijn? Nee, dat zal toch niet, zal ze hier nog steeds werken? Dat zou nog eens grappig zijn. (Ik draai me om). Nou zeg, ze is het ook nog, wat geweldig!”

Zondag hebben we met de hele camping (80-90 mensen) naar de voetbalfinale gekeken. Het terras van het restaurant hadden we omgetoverd met oranje versiering, kroketten, bitterballen en frikadellen. Omdat we met veel mensen waren, werd er een tweede televisie geïnstalleerd in het raamkozijn van het kasteel. De mensen zaten dus echt voor het kasteel om de wedstrijd te bekijken. Tot vermaak van de aanwezige Fransen, waren de Nederlanders uitgedost in oranje kleding, hoeden en toeters. Met verbazing hebben zij gekeken naar de televisiebeelden van het museumplein, waar 180.000 uitbundige oranje voetbalsupporters stonden. Ook wij waren natuurlijk in het oranje gekleed. Het voelde wel heel raar om buiten Nederland te kijken naar de wedstrijd, ik heb zo weinig meegekregen van de oranjegekte in ons krokketenland! Nadat bekend werd dat Octopus Paul met zijn gave Spanje had uitgekozen tot winnaar, hebben wij dit geprobeerd met de kasteelhond Baica. Elodie hield twee vlaggen in haar hand, de Nederlandse en de Spaanse, waarna Baica direct naar de rood-wit-blauwe vlag liep. Dit voorspeld een goede avond te worden! Maar helaas, nadat iedereen bijna gek werd van de spanning en de temperatuur weer leek te stijgen (het was erg warm en benauwd), kwam in de laatste minuut van de verlenging een eind aan het feest. Ik hoef natuurlijk verder niets te vertellen over de vele gele kaarten en de soms wel partijdige scheidsrechter, want jullie hebben het natuurlijk allemaal zelf gezien……

Vrijdag hebben we een bezoek gebracht aan de ferme auberge van de buren. Dit is een soort boerderij, met een restaurant, speeltuin en huisjes voor de verhuur. Met veel plezier werden we rondgeleid over het terrein, met als bedoeling dat wij onze campinggasten erheen gaan sturen. Het was echt erg mooi en een hele andere sfeer dan op onze camping. Vooral de pippi-Langkous wagen, omgebouwd tot luxe woonwagen en de ecologisch Cabane boven het meer maakte erg veel indruk op ons. Het was leuk om eens te kijken op een heel ander soort bedrijf.

Verder heb ik de afgelopen week weer veel bekende activiteiten gedaan; de speurtocht, knutselclub, sporttoernooitjes, waterpolo en de slipperdans. Ook niet te vergeten de wandeling naar Montesquiou over het pelgrimpad, wat we nu combineren met een bezoek aan een expositie van een portrettekenaar die bezig is om alle inwoners van het dorp (600!) te tekenen. Morgen ga ik weer als vanouds naar het boomklimpark en daarna hebben we de table d’ hotes met het kampvuur. Tijdens de table d’ hotes zitten alle kinderen aan een lange tafel en alle volwassenen aan een eigen tafel. De volwassenen kunnen de hele avond gezellig praten, eten en wijn drinken, terwijl wij de kinderen na het eten meenemen voor spelletjes. Vorige jaren hadden we Arnaud die gitaar kon spelen en goed kon zingen. Dit was altijd een groot succes en aan ons nu de taak om deze zomer zonder Arnaud iets anders te verzinnen. Mijn baas had al een oplossing; hij heeft posters op de camping gehangen dat de pomp om girls gaan optreden. (Met pom pom girls bedoeld hij ons). Dus aan ons de taak om iedereen te vermaken….
Vandaag stond mijn vrije dag in het teken van schoonmaken en wassen. Het kostte wat moeite (de wasmachine was steeds bezet en toen ie eindelijk leeg was, wilde hij mijn was niet centifugeren, maar het ziet ernaaruit dat ik vanavond in een schoon bed kan slapen!) Vanavond ga ik met mijn buren, die hier ook op de camping staan, naar een avondmarkt. Deze markt schijnt altijd erg leuk te zijn, zeker vandaag op 14 juli, een franse feestdag, dus ik ben benieuwd!

Nou, zoals jullie lezen, hoef ik mij niet te vervelen. Ik hoop dat jullie je ook allemaal vermaken, hahaha!

A plus tard!

  • 14 Juli 2010 - 18:01

    Nadie:

    Hee Suus,

    Nou ik zie al dat je je niet verveelt! Meteen weer hard aan het werk. Vergeet je niet te genieten van je vakantie? :p

    Veel plezier!!
    xx Nadie

  • 14 Juli 2010 - 21:02

    Els En Piet:

    Het gaat weer goed op de camping.
    Je bent al weer helemaal gewend en dat is ook de bedoeling.
    De eerste 2 weken zijn al weer om wat gaat het toch snel he.
    Hier is alles goed het is erg warm maar dat is bij jullie heel gewoon natuurlijk.
    En de regen is weer extreem de dakgoot voor liep zelfs over.
    Dat is het weer even een gezellige tijd verder.

    Groetjes Piet en Els

  • 15 Juli 2010 - 06:20

    Jeffrey:

    Heey Suzanne,

    Het is goed dat we pas 2 weken later weer wat van je horen. Niet omdat ik je verhalen niet leuk vind, maar meer omdat we dan weten dat je het erg naar je zin hebt, en niet op je kont hoeft te zitten. Geniet er van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 64567

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: