Nog steeds rust - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu Nog steeds rust - Reisverslag uit Montesquiou, Frankrijk van Suzanne en Reinier - WaarBenJij.nu

Nog steeds rust

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne en Reinier

14 Juli 2009 | Frankrijk, Montesquiou

Nou hier weer een berichtje vanuit het Zuid-Franse kasteel.
Afgelopen zaterdag zijn er gelukkig wat mensen aangekomen, dus het is niet meer zo heel rustig. Toch staat de camping nog lang niet vol, waarvan de oorzaak ons echt een raadsel is. Zal het dan toch de economische crisis zijn?? Aan het animatieteam zal het in ieder geval niet liggen, want wij hebben vanaf maandag weer een bomvol programma. Bij het knutselen is het steeds nog erg rustig, de afgelopen dagen kwamen er steeds maar twee kinderen knutselen.

Vorige week heb ik vooral veel voorbereidend werk gedaan; van zwembadtegels schoonspuiten tot tenten wassen en van folders sorteren tot chalets controleren op inventaris. Het drukke week dus met veel afwisselend werk. Ik ben wel blij dat we deze een normaal animatieprogramma hebben, want een vast programma hebben is toch fijner dan van alles en nog wat doen. Zaterdag en zondag heb ik vooral huisjes gecontroleerd op inventaris en geholpen bij de ontbijtdienst in het restaurant. Na vorige week ben ik dus van alle markten thuis.

De afgelopen avonden hebben we veel gebadmintond, op de camping staan veel badmintonners en ook mijn collega’s Arnaud, Kees en Justine kunnen behoorlijk een shuttletje slaan! Eigenlijk was het de afgelopen dagen te warm om te sporten, de temperatuur loopt ‘s middags op tot ongeveer 34 graden. Badmintonnen in de volle zon, vrijdagmiddag, was erg gezellig, maar ook heel erg warm!

Er wordt hier alweer regelmatig gevraagd wanneer Broer Krullie (“Brocolli”) weer komt, campinggasten van vorig jaren zijn die bijnaam niet vergeten. Mijn buren uit Grootebroek, die momenteel ook op de camping staan, hebben ook een bijnaam gekregen: Anouk heet kleinepoep en Joyce heet grotepoep of George. Arnaud, de Fransman, praat inmiddels supergoed Nederlands. Hij heeft een eigen taal ontwikkeld; Neder-Frans. Enkele woorden uit deze taal zijn; Slecht zo, Plas op (ipv pas op) en drink smakelijk. Eigenlijk is Nederlands best wel raar, want waarom zeggen we ‘goed zo’ en niet ‘slecht zo’? En waarom zeggen we wel vaak ‘eet smakelijk’ en niet ‘drink smakelijk’? (Dit zijn een paar vragen die ik voorgeschoteld krijg, tja zo leer ik wel op een hele andere manier naar het Nederlands kijken!)

Het weer is hier hartstikke goed! De afgelopen dagen was het steeds boven de 30 graden en volop zon. Vandaag was het wel bewolkt en waarschijnlijk is er een onweersbui op komst.

Zaterdagavond zijn we naar het countryfestival geweest. Dit is één van de grootste countryfestivallen in Europa en hier komen altijd veel mensen op af. Dit jaar was het echter erg rustig (toch weer de crisis?!?). Toch was het erg gezellig, we hebben over de markt gelopen, oude auto’s gekeken en de attractie Bim Bang Boom gedaan. Dit laatste was erg hilarisch; een doolhof van glas (waardoor we steeds tegen het glas aan liepen, wanneer we dachten eindelijk de uitgang te hebben gevonden) met beweegbare vloeren en trappen.

Dinsdags is mijn vrije dag en dus ook vandaag. Nu staan mijn buren op de camping en zij gingen vandaag naar Lourdes. Er was een plaats vrij in de auto en ik mocht dus mee. Eindelijk iets zien in de omgeving! (Ik hoor veel campinggasten praten over allerlei attracties hier in de omgeving, maar heb zelf nog weinig gezien). Lourdes is een indrukwekkende stad, de basiliek leek een beetje op de vele kerken die wij hebben gezien in Rome. Erg indrukwekkend om al die mensen te zien die jerrycans vullen met Lourdeswater en helemaal in trance raken bij het aanraken van DE muur waar Maria zich ooit heeft vertoont. Natuurlijk heb ik zelf ook een ‘jerrycan’ (30 ml) gevuld met water en heb ik mijn handen gewassen met Lourdeswater. Ik voel mij nu helemaal fit en gezond, hahaha!

Reinier, mijn bestemming is veranderd hoor!

Oma, hoe gaat het met uw ogen? Is de operatie goed gegaan?

Volgende week zal ik proberen wat fotos te plaatsen.

Nou dit was het maar weer, ik wens degene die op vakantie gaan een fijne vakantie allemaal en tot schrijfs allemaal!


  • 16 Juli 2009 - 12:00

    Britt:

    Heej Suzie

    Klinkt weer ouderwets gezellig daaro :D

    Ik houd je natuurlijk bij en veel plezier!!!

    Doe je de groetjes aan Arnoooootje?

    xx Briddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne en Reinier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 64575

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 29 Oktober 2014

Peru en Bolivia

07 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Treinen door Oost-Europa

04 November 2011 - 09 Januari 2012

Sri Lanka

29 Juni 2011 - 23 Augustus 2011

Zomer 2011

01 Juli 2010 - 24 Augustus 2010

Zomer 2010

04 Juli 2009 - 25 Augustus 2009

Zomer 2009

03 Juli 2008 - 21 Augustus 2008

Zomer 2008

03 Juli 2007 - 21 Augustus 2007

Zomer 2007

Landen bezocht: